سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطای انسانی عامل ۹۵ درصد از آتش سوزی های طبیعت

۹۵ درصد از آتش سوزی‌ها به دلیل خطای انسانی رخ داده که نیازمند رعایت توصیه‌هایی است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس آمار‌های منتشر شده سالانه ۱۵ هزار آتش سوزی در جنگل‌های ایران رخ می‌دهد. منشا آتش سوزی در طبیعت معمولاً رعد و برق یا اتفاقات غیرمنتظره انسانی است. یک بطری شکسته شیشه‌ای یا بطری آب معدنی با چند قطره آب می‌تواند نور خورشید را متمرکز کرده و گیاهان دشت‌ها را به آتش بکشاند؛ بنابراین هلال احمر توصیه‌هایی برای مقابله با آتش سوزی‌ در طبیعت منتشر کرده است.

جالب است بدانیم که ۹۵ درصد از آتش سوزی‌ها به دلیل خطای انسانی رخ می‌دهد. بنابراین به هنگام وقوع آتش در طبیعت در اولین قدم با شماره ۱۲۵ تماس بگیرید و سریع از محل خارج شوید. سپس به کودکان، سالخوردگان و معلولان کمک کنید و بوته‌های اطراف را تا فاصله ۵ متری آب پاشی کنید.

همچنین برای جلوگیری از این اتفاق‌ها باید بطری‌های شیشه‌ای یا پلاستیکی را در جنگل و مراتع رها نکنید و تنه های پوسیده و خشک درختان را پاکسازی کنید، بقایای محصولات کشاورزی را در مزارع نسوزانید، اطراف آتش را با سنگ محصول کنید و از خاموش شدن خاکستر اجاق مطمئن شوید همچنین چوب کبریت ته‌سیگار تان را در طبیعت پرتاب نکنید.

به هنگام آتش سوزی در طبیعت باید گاز شهری را فوری قطع و وسایل قابل اشتعال در حیاط بیرونی را به داخل خانه منتقل کنید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: آتش سوزی ، هلال احمر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.