سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نمایشگاه مجازی کتاب، کم هزینه‌تر از نمایشگاه فیزیکی است

مدیر مسئول انتشارات تایماز معتقد است که نمایشگاه مجازی کتاب تهران هزینه‌های برگزاری نمایشگاه فیزیکی را کاهش داده است.

مجیدباشعور، مدیرمسئول انتشارات تایماز در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: در یکی دو روز نخست برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، ناشران و مخاطبان کتاب مشکلاتی داشتند. این مشکل در زیرساخت‌های سایت دیده می‌شد؛ از طرفی ناشران نمی‌توانستند به پنل کاربری شان وارد شوند؛ از طرف دیگر مخاطبان کتاب در زمینه ورود به سایت برای تهیه کتاب‌های مورد نیازشان مشکل داشتند. امروز که روز چهارم برگزاری این رویداد فرهنگی است، مشکلات زیرساختی سایت برطرف شده است و در این زمینه مشکلی نداریم.


بیشتربخوانید


وی افزود: برای ثبت اطلاعات کتاب هایمان در سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران مشکل جدی‌ای نداشتیم. اگر مشکلی هم وجودداشت، تعدادی مشکل ساده کامپیوتری بود که به راحتی برطرف می‌شد و هرفردی که با کامپیوتر کار کرده بود می‌توانست روند ثبت اطلاعات کتابش را در این رویداد فرهنگی انجام دهد. برگزاری این نمایشگاه یک انتخاب برای فروش کتاب است.

مدیر مسئول انتشارات تایماز ادامه داد: به نتیجه حاصل از برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران خوش بین هستم. در سال‌های آتی هم این رویداد فرهنگی برگزار شود. همانطور که می‌دانیم نمایشگاه فیزیکی هرسال برگزار می‌شد و با مشکلات خاص خود مواجه بود. نمایشگاه مجازی کتاب تهران هزینه‌های برگزاری نمایشگاه کتاب را کاهش داد؛ از این نظر درصورتی که زیرساخت‌های اینترنتی نمایشگاه مجازی کتاب تهران مشکلی نداشته باشد، بهتر از نمایشگاه فیزیکی است.

باشعور بیان کرد: فعالیت در زمینه نشر یک کار سرمایه گذاری است. ناشران برای فعالیت در این عرصه و انتشار کتاب هایشان به سرمایه اولیه نیازدارند. مشکل اصلی صنعت نشر در زمینه سرمایه اصلی ناشر نیست؛ بلکه باید از مخاطبان کتاب حمایت کنیم برای اینکه بتوانند کتاب‌های مورد نظرشان را تهیه کنند. از سوی دیگر سواد اجتماعی و فرهنگی جامعه افزایش یابد که مردم به سمت کتابخوانی بروند و احساس کنند به مطالعه نیاز دارند.

وی اظهار کرد: ناشران از افزایش قیمت کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب تهران سود زیادی به دست نمی‌آورند. در این زمینه مسئله عرضه و تقاضای کتاب مطرح است. برای همین ناشران نمی‌توانند، قیمت کتاب را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. در بازار کنونی نشر ایران افزایش سواد اجتماعی و فرهنگی مردم تاثیر زیادی در استقبال از کتاب دارد. هرچه میزان سواد اجتماعی و فرهنگی مردم افزایش یابد، میزان استقبال مردم هم از کتاب و تهیه آن بالاتر می‌رود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.