سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشدید برخورد با عرضه کنندگان مرغ زنده در سقز

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سقز از تشدید نظارت و برخورد قانونی با عرضه‌کنندگان مرغ زنده در سطح شهرستان سقز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،علی باباییان رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سقز گفت:با تشکیل تیم‌های نظارتی در این شهرستان متشکل از مرکز بهداشت و درمان، دامپزشکی، اداره اصناف، نیروی انتظامی، شهرداری و اداره اماکن به صورت مستمر بر مراکز عرضه‌کننده مرغ زنده نظارت می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

او با بیان اینکه در برخی از مغازه‌های سطح شهر، مرغ بدون نظارت بهداشتی ذبح می‌شود و افراد در محله‌های مختلف شهر نسبت به فروش و ذبح این فراوده اقدام می‌کنند، افزود: این عمل علاوه بر آلوده کردن محیط، سلامت شهروندان را با خطر مواجه می‌کنند.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سقز با اشاره به اینکه روش عرضه مرغ زنده و کشتار آن به صورت غیربهداشتی و غیراستاندارد به علت احتمال انتقال بیماری ممنوع است ،بیان کرد: مرغ باید در کشتارگاه‌های طیور به صورت بهداشتی ذبح و عرضه شود.

باباییان گفت: درکشتارگاه‌های دام و طیور شهرستان علاوه بر حضور ناظر شرعی و مسوول فنی بهداشتی یک نفر دکتر دامپزشک نیز به عنوان ناظر دولتی مستقر در کشتارگاه بر روند ذبح شرعی و بهداشتی نظارت دارند.

او افزود:با دستور دادستان سقز طرح اجرای ساماندهی و تشدید نظارت و جلوگیری از عرضه مرغ زنده به صورت غیر مجاز، از اول بهمن ماه سال جاری آغاز شده است.

رییس شبکه دامپزشکی سقز با اشاره به بروز چندین کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد در کشور و احتمال افزایش کانون‌های جدید و انتقال بیماری گفت: آخرین وضعیت شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان کردستان، بر اساس آخرین پایش‌های انجام گرفته تا این لحظه از نظر شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پاک بوده و هیچ موردی از شیوع بیماری در استان مشاهده نشده است.

باباییان از شهروندان خواست تا گوشت مرغ مصرفی خود را به صورت مرغ کشتار روز و همچنین سایر فرآورده‌های خام دامی را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند و در صورت مشاهده عرضه فرآورده‌های خام دام غیربهداشتی، مراتب را به کارشناسان شبکه دامپزشکی (۳۶۲۲۲۶۰۵) اطلاع دهند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.