سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موفقیت جوانان شیرازی در ساخت پهپاد‌های کشاورزی

جوانان متخصص شیرازی با طراحی و تولید قطعات، موفق به ساخت پهپاد‌های محلول پاش در پارک علم و فناوری شیراز شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس هیأت مدیره شرکت اسپاد سپهر پارسه گفت: از سال ٩٧ که این شرکت موفق به دریافت مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری شد، اقدام به طراحی قطعات، تولید و مونتاژ پهپاد‌های غیر نظامی کرد.

سارا غفاری افزود: یکسالی است که جوانان متخصص این شرکت اقدام به طراحی و تولید پهپاد‌های تخصصی حوزه کشاورزی کرده اند.

او با اشاره به اینکه سه نوع پهپاد با ظرفیت حمل ١٠، ١٥ و ٢٠ کیلوگرم در این شرکت دانش بنیان ساخته می‌شود، افزود: این پرنده‌های هوشمند مجهز به سامانه ناوبری هستند و قابلیت پرواز در شب و تشخیص موانع را دارند.

رئیس هیأت مدیره شرکت ادامه داد: جوانان با استفاده از دانش و بهره گیری از مهندسی معکوس قطعات این پرنده‌ها شامل ملخ‌ها، بازو‌ها و دیگر قطعات مهم پرنده را طراحی و تولید می‌کنند که علاوه بر کاهش هزینه‌ها، از وابستگی به کشور‌هایی مثل فرانسه و آمریکا برای واردات قطعه جلوگیری شد.

او با بیان اینکه پهپاد‌های محلول پاش جایگزین روش سنتی مخلول پاش‌ها در مزارع می‌شوند، افزود: این پرنده‌ها هر هکتار از مزارع رو در مدت ١٠ دقیقه محلول پاشی می‌کنند و صرفه جویی ٩٠ درصدی در مصرف آب را در مقایسه با روش سنتی به همراه دارد.

غفاری با بیان اینکه تا کنون ١٠ هزار هکتار از مزارع کشور با همین پهپاد‌ها محلول پاشی شده است، گفت: استان‌های خوزستان، فارس، مازندران، گلستان، و خراسان رضوی از مشتریان این پهپاد‌ها بوده اند.

غفاری با بیان اینکه ماهانه ٨ تا ١٠ پهپاد تخصصی کشاورزی در این شرکت تولید می‌شود، افزود: شرکت اسپاد سپهر پارسه ظرفیت تولید ماهانه ٤٠ پهپاد را دارد و این شرکت علاوه بر تولید و فروش، آموزش و مجوز پروازی نیز اعطا میکند و مهمتر از همه تا ٨٠ درصد بهای پهپاد به خریداران تسهیلات ٤ و ١٥ درصدی پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.