سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع انسولین در داروخانه‌های همدان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان از توزیع انسولین در داروخانه‌های همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،ایرج خدادادی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه انسولین مورد نیاز بیماران از طریق داروخانه‌های منتخب و براساس سهمیه توزیع می‌شود بیان کرد: با توجه به وجود تحریم‌ها واردات مواد اولیه دارویی دچار محدودیت شده است.

او با بیان اینکه سهمیه انسولین از طریق وزارت بهداشت و براساس آمار ثبت شده بیماران در سامانه معاونت درمان این وزارتخانه توزیع می‌شود افزود: سهمیه براساس موجودی و میزان محموله وارد شده به کشور توزیع می‌شود.

این مسئول انسولین را گرانترین داروی وارداتی عنوان کرد و ادامه داد: وزارت بهداشت هر ماه محموله‌هایی را وارد کشور می‌کند بنابراین در این ایام تعداد قابل توجهی انسولین وارد کشور شده و در آینده نیز واردات آن ادامه دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با ابراز تأسف از اینکه میزان اسنولین توزیعی نسبت به سال قبل کاهش یافته است یادآور شد: باید دست قاچاقچیان دارو را کوتاه کرد تا داروی مورد نیاز به دست بیماران واقعی برسد.

اوبا تأکید بر اینکه تلاش می‌شود تا افراد بیشتری در استان انسولین دریافت کنند گفت: متأسفانه تعداد مبتلایان به دیابت در استان روند افزایشی داشته در حالی که با توجه به تشدید تحریم‌ها، امکان وارد کردن میزان مورد نیاز انسولین وجود ندارد.
انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.