سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طبق فرمول جدید شورای رقابت؛

خودرو چقدر ارزان می شود؟

با توجه به کاهش نرخ ارز، قیمت خودرو از کارخانه تا حاشیه بازار همچنان تفاوت چشمگیری دارد.

به گزارش   خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، چند وقتی است که قیمت خودرو روند نزولی به خود گرفته است و آنطور که مشخص است شاهد کاهش ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار هستیم. اما کماکان قیمت این محصول نسبت به اردیبهشت ماه امسال گران است.  

۲۰۶ تیپ ۲ در اردیبهشت ماه امسال حدود ۱۶۰ میلیون تومان بود که اکنون به قیمت ۱۸۰ میلیون تومان رسیده است. همان اردیبهشتی که وعده دادند با برگزاری قرعه کشی‌ها قرار است، قیمت‌ها کاهشی شود.  

تولید کننده سود منطقی دارد

شیوا رئیس شورای رقابت در جلسه ستاد تنظیم بازار که اردیبهشت ماه امسال برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: تلاشمان بر این است که تولید کننده خودرو سود منطقی داشته باشد و به مصرف کننده هم به قیمت واقعی برسد.  

در اردیبهشت ماه که این طرح اجرا شد، پراید ۷۰ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ ۲، ۱۶۰ میلیون تومان و و ساینا ۹۰ میلیون تومان بود، بعد از برگزاری قرعه کشی‌ها ۲۰۶ به ۱۸۰ میلیون تومان، پراید به ۱۰۰ میلیون تومان و ساینا به ۱۲۷ میلیون تومان رسیده است.  

نه تنها قیمت خودرو کاهش پیدا نکرد، بلکه قیمت کارخانه هم دنبال روی آن افزایشی شد و اکنون ایران خودرو پژو ۲۰۶ را ۱۱۰ میلیون تومان می‌فروشد، اما همین خودرو در بازار آزاد ۱۸۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که خود این نشان دهنده تفاوت قیمت بین کارخانه تا حاشیه بازار است.  

قرعه کشی باعث تحریک بازار خودرو می شود

کارشناسان خودرو معتقد هستند که قرعه کشی قرار بود تقاضا را کم کند، اما اکنون باعث تحریک آن شده است. ابوالفضل خلخالی کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: روشی مانند قرعه کشی متاسفانه به جای اینکه باعث کنترل تقاضا در بازار شود، باعث تحریک آن شده است. این بازار نیاز به برنامه ریزی‌های دیگری دارد که نیاز است مسئولان به این بازار ورود کنند.

علی قاسمیان کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یکی از موضوعات و مسائلی که در چند سال اخیر در صنعت خودرو مطرح بوده، اختلاف قیمت خودرو از درب کارخانه تا حاشیه بازار است. این موضوع دلایل متفاوتی دارد که دلیل آن عدم تناسب بین عرضه و تقاضا است.

او بیان کرد: عرضه خودرو در چند سال اخیر از تقاضا بسیار کمتر بوده و عطش بازار به خرید خودرو موجب افزایش قیمت شده است. بنابراین، تا مادامی که این مشکل حل نشود، به نظر می رسد این موضوع یعنی اختلاف قیمت خودرو بین کارخانه و حاشیه بازار باقی خواهد ماند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: باید برای این مشکل به صورت ریشه ای راه حلی در نظر گرفته شود و فکری به حال آن کرد. به نظر می رسد راه حل این مشکل تناسب کردن بین عرضه و تقاضا باشد، چه از طریق تولید داخل چه از طریق واردات، باید به این عطش پاسخ داد. 

قاسمیان بیان کرد: بدیهی است که اگر تناسب تولید و عرضه با تقاضا انجام شود، شاهد اتفاقات مثبتی در بازار خواهیم بود چرا که موجب ایجاد اشتغال، عدم خروج ارز و داخلی سازی می شود که در هر صورت باید فکری به آن شود. در بسیاری از کشورهای دنیا به دلیل عرضه بیش از تقاضا، خودروسازان مجبور می شوند خودرو را با سود صفر درصد با اقساط بلند مدت تحویل دهند تا تولید را حفظ کنند. 


بیشتر بخوانید


او افزود: ریشه ای ترین راه حل برای این مشکل ایجاد یک تناسب بین عرضه و تقاضاست. بنابراین این موضوعاتی که اخیرا مطرح می شود مانند عرضه خودرو در بورس، اما واگرهایی دارد. برخی اعتقاد دارند با  عرضه خودرو در بورس اختلاف قیمت بین کارخانه و حاشیه بازار کم می شود اما به نظر صحیح نیست، چرا که حالت مزایده ای که در بورس وجود دارد و فضای احساسی که ایجاد می شود، به این عطش دامن زند و شرایط را از قبل بدتر خواهد کرد.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: البته تنها تفاوتی که موضوع عرضه خودرو در بورس دارد، این است که سود ناشی از اختلاف قیمت درب کارخانه تا حاشیه بازار، به جای اینکه به جیب دلالان برود، به سمت کارخانه سرازیر می شود که این کار منشا مشکلات و مفسده های دیگری خواهد بود.

قاسمیان گفت: بنابراین ریشه ای ترین راه حل برای اینکه اختلاف قیمت تا کارخانه را حذف کنیم، ایجاد تناسب صحیح بین عرضه و تقاضا است و اینگونه عطش مشتری کم خواهد شد. 

حال با وجود اینکه بسیاری خودرو خود را تحویل گرفته اند، اما برخی هم هنوز خودرو را تحویل نگرفته اند، یکی از خریداران خودرو در گفت و گو با  خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از سال گذشته خودرو ۲۰۶ ثبت نام کرده ام، اما تاکنون این خودرو را تحویل نگرفته ام و حتی دعوتنامه‌ای دریافت نکرده ام.

در این ۹ ماه فرمول‌ محاسبه قیمت خودرو تغییرات زیادی داشت و نه تنها آن قانون ۱۰ درصد اجرا نشد، بلکه فرمول افزایش قیمت کارخانه که هر ۳ ماه یکبار بود تغییر کرد.  

شیوا رئیس شورای رقابت گفت:  مدتی است مسائل مختلف در خصوص خودرو مطرح می‌شود و هر فردی نظرات جداگانه‌ای دارد. شورای رقابت هیچ سخنگویی ندارد به جزء رییس شورا  که مسئول است.

او بیان کرد: یکی از وظایف شورای رقابت  این است که تا آنجا که می‌تواند برای بازار‌های رقابتی برنامه ریزی کند و بازار را رقابتی کند. شورا وظیفه دارد برای کالا‌های انحصاری، قیمت تعیین کند.

شیوا ادامه داد: باید شرکت‌های مختلف به این بازار رجوع کنند تا بازار رقابتی شود، خودرو بازاری دارد که می‌توان آن را رقابتی کرد. تولید کنندگان بیشتری باید به این بازار اضافه شوند.

 برای قیمت گذاری تعدادی از خودرو‌ها فرمولی متفاوت با دستور العمل در نظر گرفته شده است. آزادسازی زمانی اتفاق می‌افتد که بازار رقابتی داشته باشیم و خودرو‌ها رقیب دیگری در شرکت‌های تولید کننده  وجود داشته باشد. اکنون ۳ خودروساز دیگر به ۲ خودروساز بزرگ‌اضافه شده اند و به دنبال تقویت خودروهایشان هستند. مقرر شده خودروسازان ۵۰ درصد تولید را افزایش دهند و خودروسازان بخش خصوصی از این دستورالعمل تبعیت خواهند کرد.

او ادامه داد: امسال باید موانع تولید را رفع کنیم. ۲ خودروساز اظهار می‌کنند که زیان می‌دهند و بحث‌های مفصلی در این خصوص مطرح کرده اند. یکی‌از بحث‌ها در اقتصاد صرف به مقیاس است، یعنی هر چه تولید افزایش یابد هزینه تولید کاهش می‌یابد.

شیوا گفت: حمایت بسیار خوب از تولید می‌کنیم و خودروسازانی که به بازار رقابتی اضافه می‌شوند از آن‌ها حمایت خواهیم کرد. آنچه با خودروسازان صحبت شده، خودرو‌ها را به ۲ دسته تقسیم کرده ایم. گروه اول خودر‌وهایی هستند که در گذشته وجود داشتند و گروه دوم  شامل خودرو‌های می‌شود که جدید تولید شده است.

به موازات این طرح مجلس هم به ساماندهی بازار خودرو ورود کرد، اما هنوز خروجی نداشته است. همه این طرح‌ها که به نتیجه نرسیده دست نهاد‌های نظارتی را هم بسته است.  

دست سازمان تعزیرات برای رسیدگی بسته است!

رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات معتقد است که اکنون دست سازمان تعزیرات برای رسیدگی که مشکلات صنعت خودرو بسته است.  

با همه فرمول‌ها و برنامه ریزی‌هایی که تصمیم گیران صنعت خودرو برای این بازار پر مشتری انجام دادند تا آن را کنترل کنند، اما در آن موفق نبودند، بازار خودرو روند کاهشی به خود گرفته است و به نظر می‌رسد ادامه دار باشد.  

گزارش از فائزه شعبانی

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
بنظر من قیمت‌های باید اینجوری باشه پراید 4میلیون، پژو405، 7میلیون،پارس8میلیون، 206تیپ5، 8میلیون ساینا7میلیون کوئیک آر7/5میلیون، دناتوربوپلاس10 میلیون، نیسان زامیاد8میلیون اریسان کلا جمع کنن، شاهین9میلیون
ناهید
۰۸:۴۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
چه خبر از دنا پلاس های نمایندگان مجلس
ناشناس
۰۶:۱۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
خودرو ۱۲۰ درصد با ارزان بشه ؟۲۲۰درصد گران شده
ناشناس
۰۱:۵۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
مسوولین محترم هر طرحی که در دنیا اجرا میشه و نتیجه داده ، مثلا قرعه کشی باعث کنترل تقاضا میشه، تو ایران کاربرد نداره ، واقعا که...
بُزززززززززززززززز آوردین
ه‍ادی
۰۱:۱۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
چرا تا دلار بالا رفت قیمت کارخانه بالا رفت حالا چرا قیمت پایین نمیارین،
روزی که شاهین سایپا ثبت نام کرد160ملیون با دلار16تومان،الان دلار23تومان باید بده شاهین 230ملیون نه267،پول مردم را هم به نرخ تورم دلار حساب کنند،تفاوتش را بگیرند
ناشناس
۰۰:۳۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
چرا دلار اومده پایین قیمت خودرو نمیارن پایین کسی جوابگو نیست نه
مهندس نصیروندمغان گرمی
۲۳:۵۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
سلام.قیمت کارخانه ای خودرو باید به یک دهم و قبل روی کارامدن دولت تدبیروامید کاهش یابد تا کمی عادلانه شود،تکنولوژی این خودروها مربوط به سه دهه پیش است،در هیچ کشوری تولید نمیشود،بی کیفیت بوده و امنیتی ندارد،باید تمام مافیاها،دلالان و مسئولین نفوذی فاسد در گرانی خودرو شناسایی ومحاکمه و اموالشان مصادره شود،فروش خودروها فقط بصورت قرعه کشی و به افراد فاقد خودرو باشد.با تشکر
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
پراید پنج میلیون. دویست و شش دوازده میلیون. پژو پارس بیست میلیون باید بشه. قیمت ها باید برگرده قبل از روی کار اومدن اصلاح طلبان.
......
۲۲:۴۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
لعنت بر باعث و بانی همه گرونی ها لعنت بر اونایی که دارن پول مردم رو میخورن و حق ناس میکنن خودشون خوب میدونن کی هستن
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
باید درب ایرانخودرد و سایپا گل گرفته شود
ناشناس
۲۲:۳۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
تو اینهمه مدت عرضه نکردین یدونه قیمت خودرو رو کنترل کنین
۹۹
۲۲:۲۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
به اینا نمیگن خودرو ....میگن ارابه
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
به لگن های داخلی میگن خودرو و ماشین؟
مردم فریب نمیخورن
۲۲:۲۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
مسئولین دیگه مردم فهم و هوشیار هستن دیگه مثل دوران تیر گمان نیست که همه چیز گران باشه به خصوص خودروهای افتضاء
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
سلام خواهشا به فکرمردم ملتتون باشین واقعابعضی ها نون شب ندارن چه برسه به ماشین آهای کجایین مسئولان کشور
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
مرگ بر امریکا
Hosseini
۲۲:۱۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
مسیولینی که چندین ساله عرضه کنترل چهاررقلم جنس رو ندارن چطور دم از عدالت و .... میزنن
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
پژو ۲۰۶ تیپ پنج باید بشه هفتاد میلیون تومان. اونموقه میشه گفت قیمت خودرو معقوله. الان که مردم رو دارن سرکیسه میکنن. مردم بیچاره. دلم براشون سوخت...
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
لعنت الله علی الظالمین
حسین
۲۱:۱۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
به مرگ میگیرن تا به تب راضی بشید
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
اگر ارزان بشود پس رانت بازی اقایان چی می شود
سپاه
۲۱:۰۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
بچه ۲ ساله میدونه ماشین داخلی ۱۲۰ میلیون ارزش نداره .وای به حال این مردم
ناشناس
۲۱:۰۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
خدا یا لعنت بر مسئولین بی ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
مردم باید متحد بشیم ...چرا باید خودرو داغون و لگن داخلی بشه ۱۲۰ میلیون یا بشه ۲۵۰ میلیون؟
عباس
۲۰:۴۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
اقا هیچ کسی نیست که این موصوع را پیگیری کنه تا پایین بیاد همه برمیگردن به قیمت اول سال البته باید قیمت برگردد به سال قبل
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
خودرو سازها ضرر میدم قبول...
خودروسازهای تولید رو متوقف کنند و به افراد عادی اجازه تولید بدهند و انحصار را تمام کنند...
یا خودرو وارد کنند که برای مملکت بصرفه تر از تولید باشه...
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
اگه دیدید آب سربالا رفت ! این فرغون مونتاژ کارها(سر هم بندی کن ها) با این سیستم مدیریت و..............
خودرو ساز میشن و خودرو ارزان و به روز و ایمن تولید میکنندو تحویل مردم میدن! وگرنه اینا با همین فرمون 30 سالدیگه هم همینا رو با قیمت های بیشتر به ملت میفروشن!
رضا
۲۰:۰۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
همه مسئولین نمایندگاه و کارشناسان و... می دونن که راه کاهش التهاب بازار خودرو و کاهش قیمت چیه !!!! خودشونو زدن به اون راه چون از این وضع سود می برن . بابا تنها راه آزادسازی واردات خودرو هست . تمام
حسین
۱۹:۱۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
تا زمانی که مسئول های مثل شما هستند همین آش و همین کاسه است
علی
۱۹:۱۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
یادتون بعد انتخابات یه عده مغز فندقی ریختن تو خیابون شروع کردن به رقصیدن و دستمال بنفش چرخاندن؟!! الان بگویند دقیقا کجا هستند.علی برکت الله. اصلاح طلبان
۱۹:۱۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
مردم خسته شدن از گرانی خودرو .**چقدر گرانی ماشین
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
مردم رو فریب دادن با گرانی ماشین مردم خسته شدن...
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
به نظر من با این قیمت ها با توجه ثابت ماندن درآمد مردم و عدم افزایش درآمد با ابر تورم کنونی و باتوجه به اینکه مردم برای کسب درآمد رو به قرعه کشی اونهم برای این خودروهای بنجل مینمایند در آینده نزدیک کارخانه‌ها تعطیل خواهد شد .
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
بعد انتخابات میره بالا
ناشناس
۱۷:۴۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
مگه این خودرو قیمت تموم شده و سود مشخص نداره که کارخونه میخواد به قیمت بازار بفروشه؟ اگه قرار باشه هرکی جنسشو با حاشیه بازار قیمت گذاری کنه که اب رو اب بند نمیشه. پس این همه شورا و نهاد قیمت و تعزیرات و ... برا چی گزاشتن که حقوق مفت میگیرن که چیکار کنن.
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
سنگ رو سنگ بند نمیشه
محمدحسن
۰۴:۵۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
منظورت همون سنگ رو سنگ بند نشدن هست دیگه
حقوق مفت میگیرن و به ریش ما میخندن
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
من پول خودرو صفر سال 97رو سال99میدم به خودرو فرسوده میسوزمو میسازم. کارم را بیفته.
ناشناس
۱۷:۳۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
چه باید کنیم؟
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
شکر هم گران شد
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
هر چقدر هم ارزون بشه به سال 92 برنمی‌گرده
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
با این قیمت‌ها یه زمانی میشد ماشین خارجی خرید
علی
۱۶:۵۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
الان معیار سنجش شده اردیبهشت ۹۹؟!!!
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
سلام،میشه قیمت تمام شده خودرو رو اعلام کنید؟شفاف سازی کنید،سازمان امور مالیاتی کشور بایستی علاقه مند باشد به این که قیمت تمام شده چه قدر وسود چه قدر ه؟
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
متاسفم
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
خوب چرا اصلا گران کردید؟
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
یا رب العالمین خودت کمک مون کن
مهدی
۱۶:۲۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
ورود خودرو با تعرفه صفر به وسیله ارز های بلوکه شده در خارج از کشور تنها راه حله.....
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
تو این شرایط نباید خودرو خرید
امیر
۱۶:۲۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
متاسفم
هموطن
۱۶:۲۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
اقای مسئول مردم دیگه خونه نمیتونن بخرن....حداقل ماشین رو ارزون کنید؟حداقل یه خودرو داشته باشیم
پرسپولیس
۱۶:۱۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
مشکل گرانی دلالان هستند
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
هر چقدرم ارزون بشه نباید خرید
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
نخرید هر سربالایی یک سرازیری دارد
Mm
۱۶:۰۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
متعجم‌ چرا ماشین داخلی ۱۰ برابر شده قیمتش.....
محمدصالح
۱۶:۰۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
تا خوب ارزان نشه نمی خرم .
خ
۱۶:۰۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
خودرو وحشتناک قیمتش بالا رفته متاسفم
ناشناس
۱۶:۰۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
این خودروها باید ۹۹درصد دیگه ارزان بشه؟؟
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
قیمت ها ی خودرو داخلی زیر ۴۰‌ میلیون باید باشه..ماشین گرانه ؟؟
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
هرکی نمیخواد نخره.ولی من میخرم
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
گرون تر نشه ارزونی نخواستیم
محبت
۱۵:۵۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
قول.اگر روند مثبت بورس ادامه پیدا کند و سود منطقی بدهند دلالان خود رو به طرف بازار سرمایه می آیند.سهمامدار نفروش
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
مافیا همه چیز تو دستشونه به این راحتی اجازه نمی‌دن قیمت خودرو بیا پایین
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
باید به سال 96 برگرده
امیر
۱۷:۱۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
یعنی میشه همه بسال۹۶برگردندحتی خانه
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
خدا کنه ارزون شه
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
قیمتها عالیه نگران نباشید
جانباز جنگ
۱۵:۲۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
دلالان عامل گرانی خودرو هستند
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
سلام چرا چشم بسته می نویسید!
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
هیچکس نباید بخره حتی پول دار ها هم نباید بخرن
ناشناس
۱۵:۲۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
باید ارزان بشه مردم دیگه طاقت ندارن‌
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
مشکل کشور عوامل بانک مرکزیست
توسط عوامل بانک قیمت ارز بالا پایین میکنن
بازار بی ثبات مینمایند
۴ روز پیش دلار تزریق کردن تا ۲۱۰۰۰ تومن کاهش دادن امروز تزریق نکردن دلار به ۲۳ هزار تومن افزایش دادن
مشکل کشور دلال سفته باز نیست
مشکل کشور دلالی دولتیست درهمه بازارها بااستفاده از قدرت نوسانگیری میکنن پولهای مردم
وبازار را می گیرند
همه بازارها خودرو مسکن دخالت میکنن
بازار با این دلالان دولتی روی آرامش به خود نخواهد دید
صالح قنواتیان
۱۵:۱۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
سلام مردم ایران خواهشن خواهشن خودرو نخرید تحمل کنید
پنج سال است من خودرو ندارم
منتظر ماشین خوب هستم کشور ایران خودرو خوب ندارد
پس خودرو ایرانی نه نه نه خخخخخخخخرررررررررریییییییییددددد
پراید 115میلیون یک جای کار میلنگد کشور عراق چقدر است
من خانواده 5نفری جانباز 15درصد چه کارکنم
حسین
۱۵:۰۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
دیگه از این ارزان تر من در تعجبم ی عده میگن نون شب نداری ولی در حول خریده ماشینن
♡♡☆☆✓✓
۱۴:۵۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
الان یعنی قیمت خودرو میاد پایین
رضا
۱۴:۵۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
مرگ برخودروسازان
جوان با غیرت
۱۴:۵۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
دیگه طاقت گرانی ماشین رو نداریم همه جوان ها ناراحت هستن ؟؟؟
حسین
۱۵:۰۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
به درک حقتونه
حسین
۱۴:۵۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
دولت باعث بانی این گرانیها هست ،
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
به خداا ظلم تا کی اخه ...خدا لعنتتون کنه هم تو دنیا و هم اخرت...متاسفم خودرو داخلی زیاد شده کسی جوابگو نیست...مردم خسته شدن
ابوالفضل
۱۴:۲۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
مرگ بر گران فروشان و کم فروشان مرگ بر دلالان و محتکران.
حسین
۱۵:۰۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
اونقدر ماشی احتکار کردن با وجوده گرانیه خودرو ولی حاصر نیستند به مردم بفروشن حتم ندارم که پراید بشه ۱۶۰ ملیون
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
به قیمت 3سال پیش!
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
چه وضعی شده بابا جمع کنید با این گرانی ها به خصوص خودرو های لگن
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
چرا نمیگید چین چه جوری بزرگ ترین خودروساز جهان شد؟

فقط ما بتونیم نیاز خودمونو تامین کنیم!
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
مرگ بر امریکا
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
چی بگم ریال حقوقمونه ولی خرج کرد به دلاره؟ قیمت خودرو یهو 5 یا 6 برابر میشه موقعی که باید بیاید پایین میگن خرید قبلمونه یا اینقدر افت قیمت ناچیزه که زشته اصلا اسمش رو بذارید کاهش قیمت ؟ خونه و ماشین و زندگی ام آرزوست امیدا ناامید جوونا پیر و خسته انگیزه صفررررر
علی
۱۳:۵۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
الانم با ارزانی خودرو دنبال انتخاباتین و بس
امیر
۱۳:۵۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
اولا خودرو هیچ وقت ارزان نخواهد شد ثانیا زمانی ارزان خواهد شد که شما دنبال چاخان ملت و گرفتن رای از مردم باشین.مردم دیگر فریب شمارا نخواهند خورد .دولت بعدی باید کسی باشه از جنس انقلاب و مردم باید کسی باشه که خاک این انقلاب و جبهه هارو خورده باشه تا دلش با مردم و آسایش مردم باشه نه کسی که نه خودش و نه اطرافیانش نه در انقلاب شریک بودند و نه جبهه رفته بلکه اطرافیان شما کسانی هستند که انگلیس و ...دیده اند
فردین
۱۳:۵۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
والله ظلم هست خریدن خودرو از این دزدها
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
شیوا ورود کن قیمت خودرو داره کاهشی میشه اگر چنین شود از حق دلالی محروم می شوی گفته باشیم فرغون مابقی مسئولین هم همینطور با کسی شوقی نداریم چپاولگران وغارتگران زمان این بار دیگر خبری از کیف گردانی نیست دو شرکت فرغون ساز
حمید
۱۳:۲۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
سیامک انصاری هستم
ایرانی
۱۳:۲۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
وقتی لگن داخلی و خودرو قوطی حلبی روغن رو سوار ماشین داخلی میکنن و اینقدر آدم رو تو تصادفات میکشه ؟؟۱۰میلیون هم زیادش هست
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
قیمت واقعی پراید سی میلیون تومانه، پس تا سی تومن میتونه بیاد پایین
علی
۱۵:۰۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
دوزار بده اش پراید ادم کش میشه ۲۰۰ ملیون
داود
۱۳:۰۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
مملکت ماشده ماشین بورس درست کنید خدالعنتتون کنه
مادر
۱۳:۰۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
از خدامیخوام ک به جوونا رحم کنه، پسرم بخاطر نداشتن ماشین رفت خدمت ب امید اینکه 2سال دیگه ب امیدخدابتونیم براش تقلا کنیم خداوند ب دادمون برسه، همه رو کمک کند.
منیژه
۱۳:۰۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
چرا اگر خودرو صفر تولید کم است داخل نمایشگاه داران پر از خودرو صفر وجود دارد آن هم با چندین برابر کارخانه بدون هیچ شکی معلوم است کارخانه دار هم با نمایشگاه داران دست دارند تولید کشور چه ربطی به دیگر کشورها دارد تمام کشورهای دنیا با وجود کرونا خودرا دارند هیچ فرشی ندارند روبه ورشکستگی هستند ایران همچنان فروش با قیمت بالا وهر روز هم افزایش قیمت بجایی دادن به نمایشگاه داران فروش به روز از درب کارخانه برای مردم باشد چه قرعه کشی شاید از صدنفر یک نفر در قرعه کشی باشد تمام تولید کارخانه جات برای نمایشگاه داران است این را مردم کاملا می دانند رو چه حسابی پراید هفت میلیونی سر به صد میلیون زده وقتی ماشینی دیگر تولید نشود ان ماشین افت شدید پیدا می کند نه اینکه بالا برود خود دولت مقصر است اگر بخواهند مشکل را حل می کنند چون اگر بخواهند جلوی این را بگیرند به ضرر شان است کم تو جیب این آقایون میرود
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
به خدا زشته قیمت ها زیاده ؟؟؟؟مردم رو دریابید؟؟مردم رای بدن؟؟؟؟
علی
۱۵:۰۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
ارزون نمیشه کارگران کارخانه خودروسازی از کجا حقوقه ۷ ملیونی بگیرن بچه
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
یه صفر اضافه میشه
چو.... تومن هم کم میشه
بله...
هادی
۱۲:۵۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
آخه چقدر فرافکنی!!!!؟چقدر مغالطه....!؟
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
من و امثال من الان در تهیه خورد و خوراک خانواده مشکل دارند .پس کاهش و افزایش قیمت خودرو برایمان مهم نیست.
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
بهترازاین مگه میشد که خودرویی مثلا پرشیا 38ملیونی برسه به128ملیون برای کارخونه وبازم بگه دارم ضرر میدم !!! ودیگه پرشیا 38ملیون خاطره بشه واونم توکمتر ازیکی دوسال .
خدایا ترامپ که نزدورفت حداقل تو یه کاری بکن که از این دولت مردای فاسد ودزد راحت بشیم .
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
به داد مردم کسی نیست برسه یا همه فقط شعار میدن ؟؟مسئولین کجا هستین .خودرو و ماشین گران هست
محسن نوروزی
۱۲:۰۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
باید مدیران دلال محاکمه و جریمه شوند ...کجای دنیا برای خرید خودرو این همه مشکلات هست ....؟؟؟؟!!!!!باید مجلس انقلابی و عدلیه شجاع کاری کنند ...از دولت بی تدبیر بخاری بلند نمی شود ...؟؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
سال بعد به این قیمتا هم میخندیم