سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جایگاه استراتژیک مزار سردار سلیمانی در تمدن سازی

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور گفت: مزار شهید سلیمانی برای راهبرد تمدن‌سازی انقلاب اسلامی جایگاهی استراتژیک است و باید روی این موضوع کار شود.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز در دیدار معاونان و مدیران حوزه هنری کشور با وی، ضمن گرامیداشت یاد شهدا خصوصا سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه حوزه هنری یک پایگاه مهم برای نظام و انقلاب اسلامی است گفت: نمود گام دوم انقلاب اسلامی که رهبر معظم انقلاب محکم پای آن ایستاده‌اند را در حوزه هنری به‌خوبی می‌بینیم و جوانان مومن و پرتلاش وارد این مجموعه شده‌اند.

او با بیان اینکه نهاد‌های فرهنگی در زمینه ترویج مکتب حاج قاسم به خوبی فعالیت می‌کنند افزود: هنر هم پر جاذبه است و هم پر طرفدار و هم جوان پسند است و هم حساسیت بالایی دارد، اگر جوانانی که انگیزه انقلابی دارند وارد این عرصه شوند می‌توانند کار‌های بزرگی انجام دهند که نمونه آن را در دهه مقاومت دیدیم.

نماینده  ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه بخش مهمی از شخصیت مکتب‌ساز شهید سلیمانی در کرمان است بیان داشت: استان کرمان در ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی می‌تواند تاثیر گذار باشد و امیدواریم شاهد انتقال پیام و مفاهیم این مکتب انسان‌ساز با زبان هنر باشیم.

در این دیدار میثم مرادی بیناباج، معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور با بیان اینکه امروز مشتاقان بسیاری از سراسر ایران اسلامی و کشور‌های حامی جریان مقاومت آرزوی زیارت مزار سردار دل‌ها را دارند گفت: مزیت کرمان با تمام تاریخ غنی و هویت آن در حال حاضر وجود مرقد پاک و مطهر سیدالشهدای مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است و باید یک طراحی و برنامه‌ریزی دقیق برای آن شود.

او با اشاره به صحنه‌های دلدادگی آرزومندان شهادت بر مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: بنده به واسطه آنکه سال‌ها توفیق داشته‌ام خادم حرم مطهر امام رضا (ع) باشم اینگونه صحنه‌های دلدادگی را فقط در حرم مطهر ایشان دیده‌ام.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور با بیان اینکه وجود مزار شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان آن‌هم به‌خواسته خود ایشان یک اتفاق مهم و قابل تامل است بیان داشت: مزار شهید حاج قاسم سلیمانی بدون شک برای راهبرد تمدن سازی انقلاب اسلامی یک جایگاه استراتژیک است و باید روی این موضوع کار جدی شود و حوزه هنری کرمان نیز این ظرفیت را خوب تشخیص داد و جزء رسانه‌های شاخص ترویج مکتب شهید سلیمانی شد.

مرادی بیناباج با اشاره به اینکه نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها، ولی و راهبر مراکز استانی حوزه هنری هستند گفت: ما به دنبال این هستیم که مراکز استانی به عنوان مرجع هنر انقلاب اسلامی تبدیل شوند و همیشه تأکیدمان به مدیران استانی این است که نظرات نمایندگان ولی فقیه را حتما مد نظر قرار دهند.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری ضمن بیان این نکته که برای ماندگاری آرمان‌های انقلاب اسلامی و برای رسیدن به نقطه‌ تمدن‌ساز که مورد تأکید مقام معظم رهبری است به هنر نیازمندیم بیان کرد: ترویج مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی مأموریت ویژه حوزه هنری استان کرمان است و امیدوارم در انجام این مأموریت مهم موفق باشند.

در پایان این دیدار که با حضور میثم مرادی بیناباج معاون راهبری استان‌ها، عبدالحمید قره‌داغی معاون اداری و مالی، محمد توکلی معاون راهبردی حوزه هنری کشور و مجتبی اسدی رئیس حوزه هنری استان کرمان برگزار شد، عبدالحمید قره داغی کتاب خاطرات شیخ حسین انصاریان را که هنوز به طور رسمی منتشر نشده است را به حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اهدا کرد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.