سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

وضعیت وخیم تامین خون ۱۶۵ بیمارستان تهران

مدیر کل انتقال خون استان تهران با ابراز نگرانی از کاهش اهدای خون گفت: ۱۶۵ بیمارستان تهران در شرایط وخیمی قرار دارند.

محمد رضا مهدی زاده مدیر کل انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کاهش ذخایر خون و بانک خون در استان تهران اظهار کرد: در شرایط کنونی ذخایر خون و فرآورده‌های خونی در سطح استان تهران کاهش پیدا کرده است و علی رغم پیگیری‌های ما برای افزایش میزان مراجعه اهدا کنندگان خون و فرآورده‌های خونی هنوز دچار مشکل در این خصوص هستیم.

او ادامه داد: تیم‌های سیار خونگیری از مردم نوع دوست و خیر به سه تیم در تهران افزایش پیدا کرده است و در روز‌های تعطیل چهار مرکز به منظور پذیرش از اهداکنندگان خون فعال هستند.

مهدی زاده بیان کرد: اگر روند مراجعه افراد به مراکز انتقال خون به همین شکل ادامه پیدا کند، در تامین خون و فرآورده‌های خونی ۱۶۵ بیمارستان دچار مشکل خواهیم شد. نیاز بیماران به خون دائمی است و مردم خیر باید به طور مستمر مشارکت بالایی در زمینه اهدای خون سالم خود داشته باشند.

نیاز بیماران سرطانی به پلاکت محدودیت زمانی ندارد

او تاکید کرد: با کاهش بیماری کرونا، عمل‌های جراحی غیر اورژانسی در کشور و به ویژه در تهران افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل درخواست بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی بیشتر شده است.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: یکی از فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران سرطانی پلاکت خون است که از نیمه عمر کوتاه سه روزه برخوردار است و به همین دلیل اهدای خون یک موضوع دائمی و همیشگی است، زیرا نیاز بیماران سرطانی به پلاکت مختص زمان و ایام خاصی نخواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
هرکه میتواند بایدکمک کند