سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت اختراع "ایریگاتور" در تربت حیدریه

معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه از ثبت اختراع "ایریگاتور" به همت پژوهشگران تربت حیدریه خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رضا رضائی‌منش معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با اشاره به ثبت اختراع ایریگاتور به وسیله پژوهشگران این دانشگاه، گفت: این ایریگاتور دارای درپوش استریل متصل با قابلیت تغییر زاویه است که در زمینه شست وشوی تجهیزات پزشکی و زخم مورد استفاده قرار می­ گیرد.

او افزود: در اختراع حاضر و ابزار طراحی شده، مشکلاتی که در ایریگاتور‌های فعلی و ست‌های سرم بریده شده وجود دارد کاملاً برطرف شده است و این اختراع با درپوش متصل به ایریگاتور در هنگامی که از ایریگاتور استفاده نمی‌شود از ورود و رشد میکروارگانیسم‌ها به داخل آن جلوگیری می کند و باعث پیشگیری از انتقال عفونت به زخم و تسریع در بهبودی می‌شود.

معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه  ادامه داد: از قابلیت‌های دیگر این اختراع، امکان تغییر زاویه ایریگاتور در جهات مختلف بوده و این امکان را به کادر درمان می‌دهد تا در شست و شوی نواحی مختلف زخم به راحتی از آن استفاده کنند.

انتهای پیام//ا. غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.