سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت و پویایی کانون های مذهبی در بافت تاریخی یزد

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: شورای پنجم برای حفاظت از کانون های مذهبی شهر تلاش می کند.

محسن عباسی هرفته، رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: تأکید شورای پنجم از ابتدا بر حفظ حیات و پویایی در بخش تاریخی شهر بوده است.

او با اشاره به اینکه یکی از ارکان حیات، کانون های مذهبی شهر دارالعباده یزد هستند افزود: به همین منظور پروژه های قابل توجهی تعریف شده که آخرین آن ها طرح تقویت زیرساخت های مسجد ملااسماعیل است.

عباسی ادامه داد: این طرح با همفکری اداره کل میراث فرهنگی و از سوی شهرداری یزد برای بازسازی وضوخانه، سرویس های بهداشتی و محوطه اطراف مسجد ملا اسماعیل یزد تهیه شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

او اظهارداشت: در طرح مورد نظر که در دو طبقه لحاظ شده، طبقه همکف به مجموعه وضوخانه و سرویس بهداشتی و طبقه فوقانی نیز برای احداث فضاهای اداری و پشتیبانی مسجد در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران اظهار کرد: مسجد ملا اسماعیل یزد یادگاری از دوران قاجاریه است و بعد از انقلاب اسلامی میعادگاه مردم دارالعباده برای برپایی نماز جمعه بوده است.

او خاطرنشان کرد: با اجرای چنین طرح هایی به حفظ یکی از مهمترین کانون های اجتماعی، فعالیتی و مذهبی شهر یزد کمک می کند. علاوه بر این، به منظور توسعه گردشگری، مجموعه مفصل مذکور می تواند در طول هفته به گردشگران محدوده تاریخی به ویژه در منطقه میدان خان و کسبه و... ارائه خدمت نماید.

انتهای پیام/  غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.