سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خبر داد؛

نذر سلامت ؛ این بار با تجهیز بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر خراسان شمالی

ابوالفضل محبان از راه اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر خراسان شمالی در ایام دهه فجر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  ابوالفضل محبان مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با اشاره به راه اندازی بانک تجهیزات پزشکی در هفته‌های پیش رو گفت:بانک تجهیزات پزشکی برای گره گشایی از بیمارانی است که نیاز مبرم به استفاده از وسایلی از قبیل دستگاه اکسیژن ساز، ویلچر، واکر و. دارند، اما توان مالی برای خرید تجهیزات را ندارند.

محبان افزود:بیشترین نیاز مردم، دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن است ،این در حالی است که بانک تجهیزات این جمعیت ۵۰ دستگاه کپسول اکسیژن و هشت دستگاه اکسیژن ساز وجود دارد که البته تقاضا برای این تجهیزات زیاد است.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با دعوت از مردم جهت تجهیز هر چه بیشتر این مرکز افزود:مردم میتوانند نذورات سلامت خود را با تهیه تجهیزات و یا بصورت نقدی در اختیار سازمان قرار دهند تا اقلام مورد نیاز خریداری شود.

او عنوان کرد:تاکنون ۶۳۰ مورد تجهیزات پزشکی بصورت کاملا رایگان و امانت در اختیار افراد نیازمند قرار گرفته است.

محبان در ادامه از کاهش قابل توجه حوادث جاده‌ای خبر داد و عنوان کرد:با توجه به شیوع کرونا و محدویت‌های اعمال شده در ماه‌های اخیر حوادث جاده‌ای کاهش چشمگیری داشته است، اما با پایان یافتن محدودیت‌ها و شروع سفر‌ها پیش بینی می‌شود آمار حوادث جاده‌ای نیز افزایش یابد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی ادامه داد: از ابتدای سال ، ۶۴۷ مورد حادثه اتفاق افتاد که ۴۲۳ مورد آن حوادث جاده‌ای و ۲۴ مورد آن سیل بوده است.

او افزود: مجموعاً ۳۸۴ نفر در حوادث اتفاق افتاده نجات یافته‌اند که ۲۸۷ نفر آنان مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است.

محبان میانگین زمان حضور در سر صحنه حوادث را هشت دقیقه و ۱۴ ثانیه دانست و گفت: با توجه به اینکه عموم مأموریت‌ها خارج فضای شهری است، این عدد مناسب می‌باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افتتاح و راه اندازی ۲۴ خانه هلال را از دیگر برنامه‌های ایام دهه فجر عنوان کرد و گفت:ضریب نفوزپذیری سازمان در روستا‌ها پایین بود به این منظور خانه‌های هلال با هدف آموزش‌های همگانی به روستاییان راه اندازی شد، براین اساس در حال حاضر۴۲ خانه هلال در استان فعال است و تا پایان سال تعداد خانه‌های هلال به ۷۴ مورد خواهد رسید.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.