سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار درباره بازآموزش داعش در پایگاه آمریکا و انتقال عناصر تروریست از سوریه به عراق

کارشناس مسائل امنیتی عراق در خصوص بازآموزش تروریست‌های داعش در پایگاه التنف سوریه از سوی آمریکا برای انتقال به اراضی عراق هشدار داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «امیر عبدالمنعم الساعدی» کارشناس مسائل امنیتی عراق امروز (چهارشنبه) از تلاش‌های آمریکا برای تنش آفرینی در عراق خبر داد.

او در خصوص تلاش‌های آمریکا برای بازآموزش عناصر و سرکرده‌های گروه تروریستی داعش در پایگاه «التنف» در استان حسکه شمال شرق سوریه و نزدیک به مرز عراق با هدف فرستادن آن‌ها به عراق از طریق پایگاه عین الاسد هشدار داد.

الساعدی گفت: نیرو‌های آمریکایی حد فاصل کردستان و سوریه، در شرق فرات از پایگاه التنف تا مرز عراق و در مسیر پایگاه عین الاسد در استان الانبار در شمال عراق آمد و شد دارند.

او افزود: اطلاعات و منابع محلی سوری در خصوص انتقال شماری از عناصر تروریستی داعش از شرق فرات به پایگاه التنف افشاگری کردند و این نشانه خطرناکی برای بازآموزش این عناصر تروریسی و فرستادن آن‌ها به عراق از طریق پایگاه عین الاسد است.

این کارشناس مسائل امنیتی عراق، حملات گاه و بیگاه جنگنده‌های آمریکایی در مرز عراق و سوریه را تلاشی برای پوشش انتقال تروریست‌ها و ایجاد شکاف در کمربند امنیتی عراق برای تسهیل نفوذ تروریست‌ها عنوان کرد.

منابع محلی روز دوشنبه به خبرگزاری سانا اعلام کردند که آمریکا ۷۰ تروریست داعش را که در زندان «الثانویه الصناعیه» در ورودی جنوبی شهر حسکه بازداشت شده بودند به پایگاه غیرقانونی خود در التنف منتقل کرده است.

این منابع افزودند: نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در التنف برای تروریست‌های منطقه پناهگاه امنی فراهم کرده و از آن‌ها با سلاح حمایت و هنگام حرکت از مکانی به مکان دیگر از آن‌ها محافظت می‌کنند تا برنامه‌های تهاجمی خود علیه سوریه را انجام دهند.

نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در ابتدای ماه میلادی ژانویه از طریق عملیات هلی برن ۱۰ تروریست داعشی بازداشت شده در اردوگاه البلغار واقع در شرق شهر الشدادی و ۵۰ تروریست را از زندان الثانویه الصناعیه در حسکه به پایگاه خود در التنف منتقل کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.