سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساده انگاری نسبت به دستورالعمل‌های بهداشتی خطر اوج گیری مجدد کرونا را در پی دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، نسبت به شرکت مردم در مهمانی و جشن‌ها هشدار داد و گفت: مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضمن حفظ سلامت خود و دیگران از انتقال بیماری به اطرافیان جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هرگونه ساده انگاری و عادی انگاری نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، خطر اوج گیری مجدد بیماری کرونا در استان را به دنبال دارد.

او افزود: بر اساس آخرین نتایج اعلام شده و رنگ بندی ستاد ملی مقابله با کرونا، هم اکنون شهرستان‌های بن، سامان، کوهرنگ و خانمیرزا آبی و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد و خطر نسبی قرار دارند.


بیشتر بخوانید


رحمانی اضافه کرد: حضور در مراکز تجمعی، تشکیل تجمعات و عدم استفاده از ماسک موجب افزایش آمار بیماران سرپایی و به دنبال آن موارد بستری ناشی از کرونا می‌شود.

او با اشاره به بهبود وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹، تداوم روند کاهشی شیوع بیماری را مستلزم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم دانست و با تاکید بر خودداری مردم از تشکیل و پذیرفتن دعوت دیگران برای حضور در مهمانی و جشن‌ها افزود: در صورت ضرورت برای حضور در هرگونه تجمعی باید مدت زمان آن را به حداقل کاهش و در صورت صرف غذا نکات بهداشتی و فاصله‌ اجتماعی با دیگران رعایت شود.

رحمانی، نسبت به شرکت مردم در مهمانی و جشن‌ها هشدار داد و اضافه کرد: مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضمن حفظ سلامت خود و دیگران از انتقال بیماری به اطرافیان جلوگیری کنند.

او در پایان گفت: زمان بازگشت به روال طبیعی زندگی هنگامی است که به مدت دو هفته متوالی هیچ موردی از ابتلای جدید به کرونا در استان گزارش نشود.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.