سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمازدگی ۶۰۲ میلیارد ریال به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان خسارت زد

معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سرمای شدید دی ماه امسال ۶٠٢ میلیارد و ٢۴٢ میلیون ریال به زیرساخت‌های بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

فریدالدین سلیمی معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت:سرمای شدید کم سابقه ١٠ هزارو ٨٠ هکتار از اراضی زراعی زیرکشت محصولات سبزی، صیفی و علوفه، پنج هزار و ٩۶ هکتار باغات موز و میوه‌های گرمسیری، محصولات گلخانه‌ای در هزار و ۲۹۰ باب گلخانه و یک واحد مرغداری زیان وارد کرد.

او ادامه داد: خسارت وارده در حالی است که تنها ١٢٠ هکتار از اراضی کشاورزی آسیب دیده زیرپوشش‌ بیمه بوده و نیاز است که کشاورزان نسبت به بیمه اراضی زراعی و باغی خود بموقع اقدام کنند تا در چنین شرایطی بتوان به آنان غرامت پرداخت کرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین خسارت سرمازدگی در شهرستانهای فنوج، نیکشهر، دشتیاری، سیب و سوران، بمپور، ایرانشهر، قصرقند، سراوان، دلگان، کنارک و خاش بوده است.

هم‌اینک مجموع اراضی کشاورزی و باغی سیستان و بلوچستان ۲۲۸ هزار و ۴۵۱ هکتار شامل ۱۳۵ هزار و ۷۴۱ هکتار زراعی و ۹۲ هزار و ۷۱۰ هکتار باغی است.

سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط خاص آب و هوایی در تولید برخی محصولات کشاورزی در کشور خاص است به طوری که رتبه نخست تولید محصولات خارج از فصل کشور با ۴۲۵ هزار تن از سطح ۱۷ هزار هکتار زمین را دارد و نقش بسزایی در تنظیم بازار و ایجاد درآمد برای کشاورزان ایفا می کند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.