سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالاری مطرح کرد؛

وجود مراکز درمانی ،مدارس و دانشگاه ها بر روی گسل های تهران

عضو شورای شهر تهران گفت: بیمارستان ها، مدارس و دانشگاه های بسیاری روی گسل ها ساخته شده اند که امیدواریم این چرخه باطل شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در دومین گردهمایی سازندگان و طراحان منطقه یک که عصر امروز برگزار شد اظهار کرد: ساختمان پلاسکو بلندترین ساختمان شهر ما بود.

وی ادامه داد: وقتی طرح تفصیلی ابلاغ شود پوست آن همین صحنه چهارگانه خواهد بود، اما همه تدوین کنندگان و تصویب کنندگان می‌خواستند به محتوای آن افتخار کنند در حالی که هیچ کدام از موارد آن تعیین تکلیف نشدند برای مثال ضابطه بلند مرتبه سازی یکی از مواردی است که هنوز تعیین و تکلیف نشده است.

سالاری گفت: با این اوصاف شهر تبدیل به عرصه ساخت و ساز سوداگری و درآمدزایی صفر شد شهرداری‌ها بیشترین ظرفیت خود را برای درآمدزایی استفاده کردند.

عضو شورای شهر تهران گفت: همانطور که پس از زلزله بم اقدامات متعددی انجام شد حادثه پلاسکو هم به یمن خون شهدای آتش نشان و انعکاس جهانی که داشت فرصتی را برای نظام جمهوری اسلامی و شهرسازی و معماری ایجاد کرد تا ایمنی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در چرخه قدیم سیستم نرم‌افزار قدیمی وجود نداشت بسیاری از اقداماتی که در راستای کاهش طرح ترافیک انجام گرفت به نتیجه نرسید.

سالاری با بیان اینکه بعد از حادثه پلاسکو به ماموریت‌های نرم افزاری توجه کردیم گفت: بیشترین بودجه در این وضعیت به سازمان آتش نشانی تخصیص یافته است.

عضو شورای شهر تهران گفت: ۳۳ ساختمان مورد پایش قرار گرفته اند و آن‌ها در دسته بندی‌های مختلف قرار گرفته‌اند و الزام افشا سازی کردیم تا تمام افرادی که در ساختمان‌ها هستند اطلاعات خود را درباره ساختمان‌ها ارائه دهند.

وی با اشاره به ایمن سازی ساختمان‌ها گفت: ساختمان آلومینیوم و ساختمان ۲۰۱ از جمله این ساختمان‌ها هستند که برای آن‌ها هزینه زیادی شده است گود‌های رها شده‌ای که مبتنی بر چرخه باطل شهرداران مناطق می‌توانستند مدتی کوتاه برای آن پروانه صادر کنند اکنون همگی متوقف شده‌اند و تا پایان سال ضرب‌الاجل تعیین کرده‌ایم که تا پایان سال تعیین تکلیف شوند.

سالاری گفت: بیشتر این پروژه‌های شهری هم اکنون در حوزه شهرسازی و معماری و در مناطق کم برخوردار هستند بیش از ۳ هزار و هشتصد هکتار بافت فرسوده وجود دارد و مهمترین نیاز ما در ایمن سازی بازنگری در مبحث ۲۲ است و در فرایند ساخت هم اکنون تمام الزامات انجام می‌شود.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: هنگام حادثه پلاسکو موضوع را به یکدیگر پاس می‌دادند و در نهایت دادگاه خیل عظیمی از دستگاه‌ها را مقصر دانست دربین ۱۲ هزار پارسل که روی گسل وجود دارد بیمارستان، مدرسه، دانشگاه و مراکز بسیار زیاد دیگری وجود دارد و امیدوارم شاهد ابطال چرخه باطل شهرسازی باشیم.

بیشتر بخوانید

ایمنی در جامعه ما به یک مطالبه مردمی تبدیل نشده است/ بلندترین نردبان تهران تنها ۶۴ متر است

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.