سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیکاری عمده‌ترین مسئله در تکرار چرخه جرم است

دادستان عمومی و انقلاب یزد با تاکید بر لزوم توجه به بحث ایجاد اشتغال و حرفه‌ آموزی برای زندانیان، گفت: بیکاری عمده‌ترین مسئله در تکرار چرخه جرم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد رضا حدادزاده دادستان عمومی و انقلاب یزد با تقدیر از فعالیت‌های ارزشمند ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد، گفت: از اصول ستاد دیه، کمک به زندانیان نیازمند است و قرار نیست اگر کسی به عمد جرمی مرتکب شود، از این کمک‌ها بهره‌مند گردد.

او افزود: خوشبختانه بخش عمده‌ای از بدهی نیازمندان جرایم مالی از طریق خود آن‌ها و کمیته صلح و سازش از شکات رضایت اخذ می‌شود و مابقی را ستاد دیه با کمک نیکوکاران تامین میکند.

حدادزاده اظهار داشت: کمک به آزادی محکومین مالی، گره گشایی از محکوم علیه نیز می‌باشد و در واقع نیکوکاران با یک کمک، به دو خانواده‌ی نیازمند کمک کرده اند، زیرا شخص دوم به عنوان شاکی یا طلبکار نیز به حق خود می‌رسد.

دادستان عمومی و انقلاب یزد در پایان با اشاره به فرمایش ریاست قوه قضاییه درباره‌ی اهمیت اشتغال زندانیان، گفت: عمده‌ترین مسئله‌ای که باعث می‌شود چرخه‌ی جرم تکرار شود، بیکاری است که در این حوزه هم بنیاد تعاون زندان و هم انجمن حمایت از زندانیان و اداره کل زندان‌ها برنامه‌های مناسبی دارند که برای اجرا و تحقق آن لازم است سایر دستگاه‌ها نیز حمایت کنند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.