به گزارش خبرنگار
گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از
زنجان، حقیقی
استاندار زنجان ظهر امروز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از مجموع یکهزار و ۶۷۵ مدرسه فعال در استان زنجان ۵۶۳ مدرسه در مناطق شهری واقع شده اند، گفت: این تعداد مدرسه شهری به اینترنت متصل هستند و مشکلی در برقراری شبکههای مجازی ندارند.
او افزود: یکهزار و ۱۱۲ مدرسه استان زنجان نیز در مناطق روستایی قرار گرفته اند که از این تعداد ۲۹۳ مدرسه فاقد اینترنت هستند که این مشکل به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شد و پس از بررسی از سوی وزیر مربوطه مقرر شد که در این راستا ۹۹ سایت ایجاد شود.
حقیقی ادامه داد: بر این مبنا با راه اندازی این تعداد سایت ۱۵ هزار خانواده روستایی به اینترنت پرسرعت متصل میشوند و طبق برنامه ریزیها این کار در سه مرحله پیش بینی شده که مرحله آخر پایان اسفندماه امسال است.
او گفت: در حال حاضر با اقدامات انجام گرفته به میزان زیادی همه سایتها در مناطق تعیین شده راه اندازی و بیش از پیش بینیها محقق شده است.
استاندار زنجان به لزوم تقویت بنیه علمی دانش آموزان زنجانی اشاره کرد و گفت: این موضوع مهم در شورای آموزش و پرورش استان مد نظر قرار بگیرد و علاوه بر آن مشارکت مردمی نیز مورد توجه باشد.
او افزود: در قانون، اخذ عوارض سه درصدی از شهرداریها برای آموزش و پرورش اعلام شده است که تلاش شد این رقم در استان زنجان به پنج درصد برسد و امسال چهار برابر نسبت به سال ۹۷ آموزش و پرورش وصولی داشته است.
حقیقی با بیان اینکه طبق سند تحول آموزش و پرورش برنامه راهبرد سه ساله آموزش و پرورش طراحی و برش استانی آن تهیه شده است، افزود: این موضوع یکی از موفقیتهای آموزش و پرورش زنجان به شمار میرود.
استاندار زنجان با اشاره به موفقیتهای کسب شده استانی در حوزههای مختلف به ویژه آموزش و پرورش گفت: همکاریهای بین بخشی، وحدت رویه و از طرفی همراهی رسانههای گروهی نیز در بروز چنین موفقیتهای مهم اثرگذار بوده است.
او با بیان اینکه بر اساس ارزیابیهای انجام شده از عملکرد شورای آموزش و پرورش استان ها، زنجان موفق به کسب رتبه برتر کشور شد، افزود: حفظ این جایگاه بسیار مهم است و در این راستا باید تلاشهای لازم را انجام داد.
استاندار زنجان در ادامه به همه گیری کرونا و فعالیت بی شائبه معلمان در تولید محتوا و ارائه آموزشها در بستر فضای مجازی را یادآور شد و گفت: از زمان شیوع این ویروس تاکنون آموزش هرگز متوقف نشده و در این راستا معلمان جهادگرانه آموزش لازم را به گروههای هدف ارائه و حتی بستههای آموزشی را نیز تهیه کرده اند.
حقیقی ادامه داد: نبود ارتباط و تعامل بین صنعت و پژوهش، به عدم ارائه پژوهشهای کاربردی و ثروت آفرینی منجر شده و در واقع باید گفت در این حوزه آن گونه که باید و شاید سرمایه گذاری انجام نگرفته است.
او با اشاره به شناسایی معلمان زحمتکش در روزهای کرونایی افزود: در این راستا روسای آموزش و پرورش و فرمانداران نسبت به شناسایی این گروه اقدام کنند تا به پاس اقدامات انجام گرفته تجلیل و قدردانی شوند.
انتهای پیام/م