سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عباسپور طی تذکری:

وزیر علوم خلاف قانون دانشگاه‌ها را منحل یا ادغام می‌کند

نماینده بوئین زهرا گفت: وزیر علوم بدون در نظر گرفتن مجلس و خلاف برنامه ششم توسعه اقدام به انحلال و ادغام دانشگاه‌ها و مؤسسات کشور می‌کند.

به گزارش  خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، روح الله عباسپور نماینده بوئین زهرا در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری به غلامی وزیر علوم گفت: متأسفانه او خلاف قانون برنامه ششم توسعه که بر اساس آن هرگونه ادغام و انحلال مؤسسات آموزشی باید بر مبنای نظر مجلس شورای اسلامی باشد، بدون در نظر گرفتن مرکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور یعنی مجلس شورای اسلامی در قالب ساماندهی دانشگاه‌ها، اقدام به انحلال دانشگاه‌های سراسر کشور در شهرستان‌ها یا محدودیت آنها می‌کند. انتظار دارم مجلس شورای اسلامی نسبت به این مسئله عکس العمل نشان دهد.

او ادامه دهد: در شرایطی که الان وضعیت مناسبی در حوزه محدودیت‌های بین المللی، کرونا و موارد دیگر نداریم، این مسئله می‌تواند مشکل امنیت ایجاد کند. آقای غلامی در کمیسیون آموزش و تحقیقات قول داد این مسئله را متوقف کند، اما همچنان معاون او آقای رحیمی، در سراسر کشور راه افتاده و اقدام به محدودیت و انحلال دانشگاه‌ها می‌کند.

عباسپور بیان کرد: متمرکز کردن این دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی در مراکز استان‌ها و محدودیت‌های خوابگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها محدودیت، معنا ندارد. از سوی دیگر در شهرستان‌ها برای زیرساخت‌های خوابگاهی و سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مشکلاتی ایجاد می‌شود.

علی نیکزاد در پاسخ به این نماینده گفت:  از آقای منادی رئیس کمیسیون آموزش می‌خواهم به این موضوع ورود پیدا کند. آقای غلامی با عنوان ساماندهی، چنین عمل می‌کند. مراجعات مکرری از نمایندگان  در این باره داشتیم، بدون اینکه استاندار، نماینده و فرماندار مطلع شود، تحت عنوان ساماندهی دانشگاه‌ها را منحل می‌کنند. اگر ساماندهی می خواهد انجام شود، مجلسِ در راس امور باید مطلع باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۱۱ ۳۰ دی ۱۳۹۹
باید کل دانشگاه آزاد وپیام نور که در قبال دریافت پول مدرک میده و موجب بی اعتباری تحصیلات عالی شدن را منحل کنید. الان هرکسی در دانشگاه آزاد یا پیام نور ثبت نام کنه در رشته های ارشد ودکتری به راحتی مدرک میگیره وادارات پرشدن از ارشد ها ودکتری های بی سواد در حد سیکل