سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرا آمار مبتلایان به کرونا در مازندران کاهش نمی یابد؟

بی توجهی مردم در مراحل اولیه ابتلا به کرونا موجب گسترش بیماری در مازندران شده است.

مصطفی جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در استان در حال افزایش است، گفت: یکی از دلایل افزایش کرونا این است که افراد مبتلا در مراحل اولیه به بیماری خود بی توجه بوده و آزادانه در جامعه تردد می‌کنند.

او افزود:چون این بیماری واگیر دار است یک نفر ممکن است به ۲ نفر دیگر انتقال داده که موجب افزایش تصاعدی تعداد بیماران می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دکتر جوانیان با بیان اینکه چون این بیماری در مراحل اولیه به صورت سرماخوردگی خود را نشان می‌دهد افراد آن را جدی نگرفته و به محل کار خود مراجعه می‌کند و حتی بین اعضای خانواده خود شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نمی‌کنند.

او افزود: افرادی که علائم سرماخوردگی حتی در حد آب ریزش بینی را داشته خود را قرنطینه کرده و به محل کار خود مراجعه نکنند تا وضعیت آن‌ها مشخص شود.

دکتر جوانیان گفت:افراد جوان معمولا علایم خفیف کرونا را داشته و نباید انتظار داشته باشیم که همه افراد در جریان این بیماری بدحال شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل از افراد خواست از دورهمی‌ها خودداری کرده و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۵۵ ۳۰ دی ۱۳۹۹
به نام خدا
علت اینکه آمار کم نمی شود بخش زیادی از آن بر می گردد به اینکه برخی از اهالی شمال اعتقادی به زدن ماسک و شستشوی دست ها و ضد عفونی کردن سطوح و مواد و ..... و اصلا اعتقادی به وجود کرونا ندارند و می گویند همه اش دروغ است. همچنان دورهمی های خانوادگی را بدون رعایت فاصله دارند. تا زمانی که تفکر آنها این باشد آمار کم نمی شود.