سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حکم بازداشت یکماهه برای الکسی ناوالنی

دادگاهی در روسیه منتقد کرملین را به ۳۰ روز زندان محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، دادگاهی در روسیه الکسی ناوالنی، منتقد سیاسی کرملین را به ۳۰ روز زندان – تا زمان محاکمه اش- محکوم کرد.

به نوشته این نشریه، جلسه استماع دادگاه در دفتر پلیس در اوایل امروز، دوشنبه و تنها کمتر از ۲۴ ساعت بعد از بازداشت ناوالنی در فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو مسکو برگزار شد. دادگاه الکسی ناوالنی اندکی بیشتر از یک ساعت و به ریاست قاضی «یلنا موروزوا» به انجام رسید.

اندکی پس از صدور این حکم، الکسی ناوالنی با انتشار ویدئویی در مدت زمان استراحت دادگاه، از هوادارانش خواست تا دست به تظاهرات بزنند. او در ویدئوی خود مدعی شد: چه جیزی این دزد‌ها را می‌ترساند؟ آن‌ها از مردم در خیابان‌ها می‌ترسند؛ چرا که این عاملی سیاسی است که شما نمی‌توانید آن را نادیده بگیرید؛ بنابراین نترسید و به خیابان‌ها بیایید.

در پی بازداشت ناوالنی در روز گذشته، مقامات غربی خواهان آزادی وی شدند. هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان گفت الکسی ناوالنی منتقد کرملین باید فورا آزاد شود.

ماس در بیانیه‌ای گفت روسیه به قانون اساسی خود و به تعهدات بین‌المللی و همچنین اصل حاکمیت قانون و حمایت از حقوق شهروندی ملزم است، البته این اصول باید در مورد الکسی ناوالنی نیز اعمال شود. او باید فورا آزاد شود.

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا، امروز (یک شنبه) در پیامی نسبت به بازداشت «الکساندر ناوالنی» منتقد دولت روسیه واکنش نشان داد.

او در بیانیه‌ای که در حساب توئیتری خود منتشر کرد با مداخله در امور داخلی کرملین، ضمن محکومیت بازداشت ناوالنی از سوی دولت روسیه نوشت: «بازداشت الکسی ناوالنی در بدو ورود به فردوگاه مسکو امری غیرقابل قبول است. من از مقامات روس می‌خواهم هرچه سریعتر او را آزاد کنند.»

همچنین در اقدامی مداخله‌جویانه، «جیک سولیوان» مشاور امنیت ملی «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا، نیز به این مسئله واکنش نشان داده است.

سولیوان در پیامی توئیتری نوشت: آقای ناوالنی باید هرچه سریعتر آزاد و عاملان حمله به او پاسخگو باشند.

روز گذشته مسئولان روسیه الکسی ناوالنی را پس از ورود به مسکو بازداشت کردند. بازداشت ناوالنی در فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو در مسکو پس از بازگشت از آلمان صورت گرفت و به همسر او اجازه داده شد تا فرودگاه را ترک کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.