سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۷۰۰ تنی تولیدات زیتون کرمانشاه

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کاهش ۷۰۰ تنی تولیدات زیتون کرمانشاه طی امسال به دلیل سرمازدگی در بهمن ماه پارسال خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، منصور احمدی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به کاهش تولیدات زیتون استان کرمانشاه گفت : تولید امسال زیتون نسبت به پارسال ۷۰۰ تن کاهش داشته که دلیل آن سرمازدگی بهمن ماه پارسال است که باعث ناباروری طی امسال شده است.

او گفت : سطح کنونی باغات زیتون استان کرمانشاه یک هزار و ۶ هکتار با تعداد قطعات باغی یک هزار و ۴۵۳ قطعه و یک هزار و ۱۲۴ نفر بهره‌بردار است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه تولید کل دانه زیتون استان سه هزار و ۲۰۰ تن است، افزود: متوسط عملکرد روغن استحصالی از باغات استان ۱۳ درصد بوده که سه واحد فرآوری صنعتی در استان کرمانشاه برای استحصال روغن وجود دارد.

احمدی با بیان اینکه تنها یک واحد صنعتی فعال و قادر به استحصال روغن است، افزود: بیش از ۱۰ واحد خانگی فرآوری زیتون شور در ریجاب را انجام می‌دهند، در حال حاضر با توجه به شرایط موجود زیتون به صورت رسمی به عراق صادر نمی‌شود.

او ادامه داد: فراهم کردن بازار‌های محلی فروش محصول در شهرستان کرمانشاه و توسعه باغات متراکم و فوق متراکم به منظور افزایش تولید و بازدهی دانه زیتون در استان کرمانشاه ضروری است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: جلوگیری از خام فروشی محصول با توسعه واحد‌های روغن‌کشی و کارگاه تولید کنسرو زیتون، توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار در باغات، توسعه سطح زیر کشت، مکانیزه کردن برداشت، اخذ برند برای محصول تولیدی و فراهم کردن صادرات محصول به عراق از راه‌های توسعه بازار زیتون در استان کرمانشاه بوده که نیازمند توجه ویژه است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.