سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز پروژه آبخیزداری در حوزه آبخیز ده نمک شهرستان آرادان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان از آغاز پروژه‌ آبخیزداری بند خکی در حوزه آبخیز ده نمک شهرستان آرادان با هدف مدیریت منابع خاک و آب خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی حسینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان  با بیان اینکه آبخیزداری با کنترل و مهار سیلاب ها، در جلوگیری از حوادث غیرمترقبه نقش مهم و اساسی دارد گفت:  این پروژه با هدف جلوگیری از خروج روان آب‌های سطحی و بالا بردن نفوذ پذیری خاک منطقه از عملیات احداث بند خاکی استفاده گردید.

او با اشاره به وضعیت بحرانی سفره‌های زیرزمینی در حوزه ده نمک گفت: اجرای عملیات احداث بند خاکی به حجم ۱۳۰۰۰ متر مکعب و عملیات سرریز بر روی بند خاکی به حجم ۲۲۰ متر مکعب و حجم عملیات بتونی ۸ متر مکعب در سال جاری در منطقه ده نمک آغاز گردید، ایشان یکی از ویژگی‌های بارز این عملیات را پیشگیری مهار سیل، بهره برداری از سیلاب، تغذیه آبخوان‌ها و مقابله با پیامد‌های خشکسالی در راستای حفظ تعادل اکولوژیک و اصلاح کاربری اراضی دانستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان  بیان کرد: تنها راهکار اصلی تحقق ایجاد تعادل بین ذخیره نزولات و مصرف را اجرای جدی طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی با همکاری مردم معرفی کرد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.