سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعطای تسهیلات مسکن به خانواده‌های چند معلولی در اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: به خانواده‌های دارای چند معلول در این استان تسهیلات احداث مسکن اعطا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهزاد ستاری، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بهزیستی شهرستان نیر گفت: برای خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر در شهر ۸۰۰ میلیون ریال و در روستاها ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض درنظر گرفته شده است.

او افزود: همچنین از محل صندوق ذخیره ارزی ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض برای کاشت حلزون در گوش کودکان نیازمند و تحت پوشش بهزیستی اختصاص یافته است. 

ستاری در زمینه اقدامات اشتغال‌زایی برای افراد زیرپوشش بهزیستی افزود: برنامه‌ها در روستاهایی که طرح تامین مالی خرد اجرا شده ، نتیجه‌بخش بوده و شاهد رونق اقتصادی این روستاها بودیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بر لزوم گسترش مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد و کوچک جهت اشتغال‌زایی برای بانوان در شهرها و روستاها تاکید کرد و گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی از روستاها ، توانمندی زنان ، کاهش فقر نسبی ، ایجاد و افزایش توان کار و کمک به ارتقای پس‌انداز خانوار از جمله اهداف این برنامه است. 

او از کسب رتبه سوم کشوری استان اردبیل در اجرای برنامه‌های تامین برنامه خرد و ایجاد اشتغال برای ۵۲۵ نفر از افراد دارای معلولیت و مددجویان زیرپوشش بهزیستی در سه ماه اول امسال خبرداد.

ستاری تصریح کرد: بهزیستی در قبال بکارگیری جامعه هدف در بخش خصوصی و تعاونی به کارفرمایان تسهیلاتی از جمله پرداخت وام قرض‌الحسنه به ازای هر نفر ۵۰۰ میلیون ریال ، پرداخت سهم بیمه کارفرمایی (۲۳ درصد) به مدت پنج سال و پرداخت یارانه ارتقای کارانه معلولان شاغل در بخش غیردولتی از ۱۰ تا ۵۰ درصد حداقل حقوق و با در نظر گرفتن میزان و نوع معلولیت می‌دهد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.