سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی خبر داد؛

همکاری ۳۵۰ روستای خراسان شمالی با کمیته امداد در پرداخت زکات

دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی گفت: امسال به جهت اهمیت ساماندهی وضعیت و مشکلات معیشتی مردم، منابع پرداختی زکات با اولویت نیاز محرومان هزینه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجید الهی راد دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی با بیان اینکه خراسان شمالی دارای ۷۹۷ روستا است که ۵۴۹ روستا ظرفیت پرداخت زکات را دارند،گفت:امسال از ۵۴۹ روستای دارای ظرفیت پرداخت زکات، ۳۵۰ روستا زکات پرداخت کردند.

الهی راد میزان زکات پرداختی مردم استان در ۹ ماهه امسال را بیش از ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: از مجموع زکات پرداختی ۸ میلیارد و ۹۳۷ میلیون تومان آن زکات واجب، ۶ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان آن زکات مستحبی و ۳ میلیارد و۴۳۰ میلیون تومان آن زکات فطریه بوده است.

او عنوان کرد: ۶۵ درصد از زکات جمع آوری شده امسال برای امور حمایتی محرومین و نیازمندان و ۳۵ درصد نیز در بخش ساخت و احداث پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی شمار عاملان افتخاری شورای زکات استان را هزار و ۸۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: ۷ نفر از روحانیون و سه سرباز طلبه نیز در ادارات زکات سطح استان با این نهاد همکاری دارند.

الهی راد به فعالیت‌های شورای زکات در استان با محوریت فرهنگ سازی و تشویق کشاورزان در پرداخت زکات و همچنین مشارکت در طرح زکات مستحبی اشاره کرد و گفت: امسال در مجموع ۴۶۰ جلسه در بخش‌های استانی، شهرستانی و روستایی با محوریت زکات تشکیل شده است.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.