سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراسم ۲۲ بهمن در کرمان به صورت نمادین برگزار می شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت:مراسم ۲۲ بهمن امسال به صورت نمادین و سخنرانی‌ها نیز از طریق فضای مجازی انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدصادق بصیری معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کرمان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه کرونا در دنیا به شدت در حال شیوع است، گفت: ابتلا به کرونا در کشور ما سیر نزولی دارد و میزان ابتلا در استان کرمان در این هفته با اندکی بهبود نسبی به هفته گذشته روبرو است.

او به تبیین وضعیت شهر‌های استان پرداخت و گفت: شهر‌های انار، رودبار، ریگان، فهرج، فاریاب، بردسیر، عنبرآباد، نرماشیر و قلعه گنج، کهنوج، شهربابک و بم در وضعیت آبی قرار دارند و شهر‌های ارزوییه، بافت، جیرفت، رابر، راور، زرند، رفسنجان، سیرجان، کرمان، کوهبنان و منوجان در وضعیت زرد کرونایی هستند.

بصیری وضعیت کنونی شهر‌های استان را شکننده دانست و تصریح کرد: نباید عادی انگاری شود و این ویروس همچنان در حال جولان دادن است؛ بنابراین باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

بصیری اظهار کرد: حضور در میهمانی‌های خانوادگی و همچنین هرگونه تجمع در هر نقطه از استان با هر عنوانی ممنوع است، ضمن آنکه همه کارکنان دستگاه‌های که خدمات ضروری (آب، برق، گاز، محابرات و ...) ارائه می‌دهند باید سرکار حاضر باشند و در سایر ادارات حضور دو سوم کارکنان الزامی است.

او افزود: تعداد افراد حاضر در جلسات باید حداکثر ۳۰ نفر باشد و لغو ماموریت‌های غیرضروری و تعطیلی مشاغل گروه چهار همچنان استمرار دارد.

بصیری با بیان اینکه حضور افراد در فعالیت‌های آموزشی اختیاری است، بیان کرد: آموزش دانش آموزان پایه اول و دوم در شهر‌های زرد و آبی حضوری است و این حضور اختیاری است. اما دو سوم کارکنان مدارس باید سرکار باشند. همچنین حضور دانش آموزان مدارس با جمعیت زیر ۵۰ نفر نیز اختیاری است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: مراسم ۲۲ بهمن امسال به صورت نمادین و صرفا خودرویی و موتوری است و حضور مردم را نخواهیم داشت و سخنرانی‌ها از طریق فضای مجازی خواهد بود.

بصیری در رابطه با پلمب نمایشگاه جنوب شرق افزود: نمایشگاه‌های استانی اگر تخصصی باشند طبق شرایط ویژه می‌توانند برگزار شوند و نمایشگاه جنوبشرق درخواست‌هایی در این زمینه داشته و در نمایشگاه اخیر متاسفانه دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشده و جنبه عمومی پیدا کرده بود که توسط مدعی‌العموم پلمب شد.

او افزود: کمیته ستاد استانی مقابله با کرونا معیار تخصصی بودن را تعیین می‌کند و در نمایشگاه‌ها ورود زیر ۱۶ و بالای ۶۰ سال باید ممنوع باشد. ضمن اینکه در هر سالنی حداکثر ۳۰ نفر حضور داشته باشند و فروش مواد غذایی و نوشیدنی نیز در نمایشگاه‌ها ممنوع است.

همچنین حمیدرضا رشیدی، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در جلسه ستاد کرونا برلزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: مردم مقداری در برابر انجام تست PCR مقاومت می‌کنند و این درحالی است که در اوایل این مقاومت وجود نداشت. شناسایی زودهنگام در شکستن زنجیره انتقال بسیار موثر است ضمن آنکه مردم باید به سوالات کارشناسان ما صادقانه جواب دهند.

او افزود: متوسط تعداد بستری‌ها و فوتی‌های روزانه و هفتگی در حال کاهش است، اما تعداد تست‌های آزمایشگاهی در حال افزایش و این زنگ خطری است.

رشیدی نژاد با اشاره به آمار ابتلا به کرونا در استان کرمان تصریح کرد: دو هفته قبل متوسط تست‌های مثبت در بیماران سرپایی در سطح استان، هفت درصد بوده، اما متاسفانه امروز صبح گزارش مثبت شدن تست کووید ۱۹ بیماران سرپایی به ۱۲ درصد رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: مردم باید همکاری لازم در انجام تست داشته باشند و از این موضوع واهمه نداشته باشند. اکنون رهگیری افرادی که در تماس نزدیک یا مراقبت در منزل از بیماران کرونایی دارند و همچنین افراد در مکان‌های پرخطر در قالب طرح شهید سلیمانی در حال انجام است.

رشیدی نژاد بیان کرد: همه افرادی که تماس نزدیک با بیمار کرونایی دارند، باید حتما تست تشحیصی کرونایی بدهند و فرقی نمی‌کند که فرد علامت‌دار یا بی‌علامت باشد.
انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.