سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گروه‌‎های خونی A و AB- برای اهدای خون اقدام کنند

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: از هم‌استانی‌‎‌ها و به ویژه دارندگان گروه‌‏های خونی گروه‌‎های خونی A و AB- انتظار است برای اهدای خون اقدام کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نرگس عبیدی، مدیرکل انتقال خون استان بوشهر روز شنبه در حاشیه آغاز پویش اهدای خون مداحان، هیات‌‎‌های مذهبی و اصحاب رسانه استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر ذخایر خونی این استان در حد مطلوب است، ولی این وضعیت به معنی نبود نیاز به فرآورده‌‏‌های خونی نیست.

او بیان کرد: این وضعیت ناپایدار است، زیرا همزمان با اینکه خون از اهدا کنندگان دریافت می‌‎شود از آن فرآورده‌‏‌های خونی تهیه و به نیازمندان تحویل می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر ادامه داد: فردا یک‌شنبه هم‌زمان با شهادت فاطمه زهرا (س) نیز پایگاه سیار انتقال خون در روستای عالی حسینی شهرستان تنگستان مستقر می‌‎شود تا از افراد داوطلب این روستا خون دریافت کنند.

عبیدی ادامه داد: از خون اهدایی هر فرد چهار فرآورده پلاکت، گلبول‌‎های قرمز، پلاسما و رسوب سرد (کرایو) تهیه می‎‌شود که مدت زمان نگهداری گلبول‌های قرمز و پلاکت به ترتیب پنج و ۳۵ روز و ۲ فرآورده دیگر نیز برای حدود ۲ سال امکان نگهداری دارند.

او عنوان کرد: با توجه به وجود بیماران نیازمند به پلاکت و گلبول‌های قرمز بیشترین نیاز بیماران شامل این ۲ فرآورده خونی است.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر ادامه داد: بیمارانی هستند که اگر در اسرع وقت این فرآورده‌‎ها را دریافت نکنند در اثر خون‌ریزی جان خود را از دست بدهند که در این ارتباط از همه مردم انتظار می‌‎رود با مراجعه برنامه‎‌ریزی شده برای اهدای خون خود به مرکز انتقال خون مراجعه کنند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.