سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعلیق ۱۲۵ فقره کارت بازرگانی در آذربایجان شرقی

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت آذربایجان شرقی از تعلیق ۱۲۵ فقره کارت بازرگانی در استان آذربایجان شرقی در ۹ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،هنربر رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت آذربایجان شرقی با اشاره به پایش و کنترل روند فعالیت دارندگان کارت‌های بازرگانی گفت:  دلیل عمده تعلیق ۱۲۵ فقره کارت بازرگانی عدم ایفای تعهدات ارزی در بازگردانی ارز حاصل از صادرات و واگذاری کارت به دیگر اشخاص بوده است.

او افزود: بعد از صدور کارت، براساس قوانین و ابلاغیه‌ها در قالب کمیته پایش کارت‌های بازرگانی و کمیته سو رفتار تجاری تخلفات احتمالی بررسی و نتایج به سازمان توسعه تجارت جهت رسیدگی ارجاع داده می‌شود.

او گفت: در صورتی که گزارش ارجاعی از مصادیق تخلف باشد براساس بند ۷ بخشنامه ابلاغی کارت افراد متخلف تعلیق می‌شود.

هنربر همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی جهت آشنایی بیشتر با فرایند صدور و نحوه فعالیت و استفاده از کارت‌های بازرگانی برای متقاضیان خبر داد و گفت: واگذاری کارت بازرگانی به اشخاص دیگر تخلف بوده و تبعات قانونی و پاسخگویی قضایی در مراجع ذیصلاح برعهده واگذارکننده و صاحب اصلی کارت است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت آذربایجان شرقی با اشاره به تعهدات فعالین تجاری در حوزه صادرات به ویژه بازگشت ارز حاصل از صادرات، افزود: دستگاه‌های متولی اعم از بانک مرکزی و گمرکات و سایر دستگاه‌های نظارتی بر روند اجرای صحیح تعهدات دارندگان کارت‌های بازرگانی نظارت کامل دارند.

او به وجود ۱۹۴۰ کارت بازرگانی دارای اعتبار در استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۷۰۰ مورد از دارندگان این کارت‌ها در حوزه صادرات و واردات استان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.