سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجوز احداث ۲۱۰ هکتار گلخانه در چهارمحال و بختیاری صادر شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون مجوز احداث ۲۱۰ هکتار گلخانه در این استان صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسن برزگر معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سیاست وزارت جهاد کشاورزی در خصوص توسعه گلخانه اظهار داشت: امسال ۲۳ هکتار گلخانه در استان احداث شده است.

او افزود: امسال تعهد احداث گلخانه در استان ۱۰ هکتار بود که تاکنون ۲۳ هکتار به بهره‌برداری رسیده است.


بیشتر بخوانید


برزگر با اشاره به اینکه این استان در شش ماهه نخست امسال بر اساس ارزیابی دفتر توسعه گلخانه‌های کشور بیشترین درصد تحقق برنامه مصوب را داشته است اضافه کرد: تاکنون مجوز احداث ۲۱۰ هکتار گلخانه در استان صادر شده است.

او ادامه داد: برای راه‌اندازی این میزان گلخانه جدید در استان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیاز است که تقاضا‌ها برای دریافت تسهیلات این گلخانه‌ها در بانک‌ها، معطل منابع مانده است.

برزگر با تاکید بر اینکه ۳۰ هکتار گلخانه در زمینه سبزی، صیفی، توت فرنگی و گل شاخه بریده در استان فعال است گفت: براساس سیاست وزارت جهادکشاورزی در برنامه پنج ساله تا سال ۱۴۰۴ مبنی بر توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای، ظرفیت استان در این خصوص ۷۰۰ هکتار برآورد شده است.

او افزود: برای فعال ساختن ۷۰۰ هکتار گلخانه در استان به پنج هزار میلیارد تومان منابع مالی و حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان برای احداث زیرساخت‌های شهرک‌های نیاز است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.