سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار قزوین:

علیه مدیران بانکی متخلف اعلام جرم می‌شود

استاندار قزوین گفت: اگر هر بانکی در استان بیش از ۵۰ درصد منابع استان را در خارج از استان هزینه و مصرف کند باید بر علیه مدیر آن اعلام جرم شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، هدایت الله جمالی پور  استاندار در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، با بیان اینکه بانک مرکزی اعلام کرده است که بانک‌ها باید حداقل ۵۰ درصد منابع خود را در استان خود هزینه کنند، گفت: اگر هر بانکی در استان بیش از ۵۰ درصد منابع استان را در خارج از استان هزینه و مصرف کند باید بر علیه مدیر آن اعلام جرم شود.

وی با بیان اینکه باید منافع بانک‌ها و تولیدکنندگان با هم دیده شود، افزود: برای توجه به این موضوع باید کمیته‌ای متشکل از نمایندگان بانک‌ها و دستگاه‌های اقتصادی و نمایندگان دستگاه قضا و اداره کل اطلاعات در استان تشکیل شود تا بر فرایند سرمایه گذاری و اجرای طرح‌ها و روند پرداخت تسهیلات بانکی نظارت و کنترل صورت گیرد.

جمالی پور خاطرنشان کرد: اگر بانکی ضوابط سخت گیرانه خارج از قانونی دارد باید با آن برخورد شود ضمن آنکه باید تسهیلات پرداختی به سرمایه گذار نیز در جای تعیین شده خود هزینه گردد در غیر این صورت باید با متخلفان برخورد شود.

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به درخواست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان در خصوص ایجاد وحدت رویه در اخذ حق النظاره و میزان آن در چاه‌های آب واحد‌های کشاورزی نیز گفت: با توجه به صراحت قانون و آرای دیوان عدالت اداری، شرکت آب منطقه‌ای نباید برای مصارف آب دامداری‌ها حق النظاره با تعرفه صنعتی دریافت کند.

وی اظهار داشت: دامداری‌های صنعتی اگر چه به آن‌ها واژه صنعتی اطلاق می‌شود، اما جزو صنایع کشاورزی هستند و دریافت حق النظاره با این عنوان که این واحد‌ها جزو واحد‌های صنعتی هستند، ممنوع و خلاف قانون است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.