سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پکن از لندن و اتاوا خواست محدودیت واردات از چین را لغو کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعمال محدودیت بر واردات کالاهای چینی از سوی انگلیس و کانادا را مداخله در امور پکن خواند و خواستار لغو آن‌ها شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت پکن از انگلیس و کانادا می‌خواهد که محدودیت‌های تجارت با شرکت‌های چینی را به بهانه دروغین نقض حقوق بشر و استفاده از کار اجباری لغو کنند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در یک جلسه توجیهی گفت: چین به شدت با این امر مخالفت می‌کند، کانادا و انگلیس باید بلافاصله تصمیمات اشتباه خود را پس گرفته و از مداخله در امور داخلی چین و آسیب رساندن به منافع این کشور دست بردارند. پکن اقدامات لازم را برای محافظت از حاکمیت و امنیت خود انجام خواهد داد.

او انگلیس و کانادا را به نشر اکاذیب در مورد به اصطلاح نقض حقوق بشر متهم و کار اجباری جامعه اویغور را رد کرد و گفت هدف غرب فشار آوردن به شرکت‌های سین کیانگ و جلوگیری از توسعه منطقه است.

کشور‌های غربی مقامات چینی را به نقض سیستماتیک حقوق بشر علیه جامعه اویغور‌ها  متهم می‌کنند. در اوایل ژانویه، لندن و اتاوا اقداماتی را با هدف جلوگیری از شرکت‌های داخلی در نقض حقوق بشر در استان غربی چین انجام دادند که شامل ممنوعیت واردات کالا‌هایی است که به طور جزئی یا کامل در استان سین کیانگ تولید می‌شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.