سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخست وزیر کویت استعفای دولت را به امیر این کشور تقدیم کرد

صباح خالد الحمد الصباح استعفای وزرای کابینه خود را به صورت رسمی به امیر کویت اعلام کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «صباح خالد الحمد الصباح» نخست وزیر کویت امروز (چهارشنبه) استعفای اعضای کابینه و دولت خود را به «نواف الاحمد الصباح» امیر کویت تقدیم کرد.

نخست وزیر کویت دیروز (سه‌شنبه) میزبان معاون خود و وزیر دفاع بود و در این جلسه وزرای کابینه استعفای خود را به او اعلام کردند.

طبق اعلام خبرگزاری کویت، این مسئله در سایه تحولات اوضاع در روابط میان مجلس و دولت و نیز آنچه مقتضای مصلحت ملی و اعلام حمایتی است که از سوی ۳۸ نماینده مجلس امت در تأیید بازجویی از سوی سه نماینده علیه نخست وزیر، شیخ صباح خالد الحمد الصباح به انجام رسید.

معمولا وزرای کویتی پیش از تقدیم استعفا به امیر کشور، استعفای خود را به نخست وزیر ارائه می‌دهند سپس نخست وزیر به امیر کشور اعلام استعفا می‌کند.

نمایندگان مجلس کویت، نخست وزیر را به مخالفت با احکام قانون اساسی به هنگام تشکیل دولت و نیز مراعات نکردن گرایش‌های مجلس و طرفداری در مسئله انتخابات رئیس مجلس متهم می‌کنند.

شیخ نواف الاحمد الصباح در تاریخ ۱۸ آذر ماه «صباح الخالد الحمد الصباح» را دوباره به عنوان نخست وزیر این کشور انتخاب و او را مامور تشکیل کابینه جدید کویت کرد.

کویتی‌ها در سال‌های اخیر از تمایل خود به اصلاحات و تغییر در کشورشان سخن گفته اند. کویت، نخستین کشور عربی حوزه خلیج فارس بود که نظامی پارلمانی را در سال ۱۹۶۲ پی ریزی کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.