سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استان یزد پیشرو در پرورش دام‌های اصلاح شده و پر تولید

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی یزد، گفت: از عوامل مهم کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره وری واحد‌های تولیدی، پرورش و نگهداری دام‌های اصلاح شده و پر تولید است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، نادر سلیم، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی یزد، با بیان اینکه افزایش بهره وری در تولیدات دامی از اولویت‌های حوزه دامپروری استان است گفت: از عوامل مهم کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره وری واحد‌های تولیدی، پرورش و نگهداری دام‌های اصلاح شده و پر تولید و همچنین اعمال مدیریت علمی و صحیح در این واحد‌ها است.

او با اشاره به اینکه این سازمان طی چند سال اخیر همواره با برنامه ریزی دانش بنیان در زمینه ارتقاء سطح بهره وری با افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها در واحد‌های دامپروری تلاش کرده و در این خصوص پیشرو بوده است تصریح کرد: در حال حاضر در زمینه پرورش دام‌های سبک اصلاح شده پر تولید بیش از ۵۰ واحد با ظرفیت بیش از ۱۰ هزار دام نسبت به تولید نژاد‌های پربازده شیری و گوشتی مناسب با اقلیم منطقه و استان مشغول به فعالیت هستند.

سلیم اضافه کرد:  ۲۰ واحد پرورش گاو شیری نیز با جمعیت بیش از ۵۰۰۰ راس دام مولد، تلیسه اصلاح شده مورد نیاز واحد‌های گاو شیری استان را تولید می‌کنند.

 استان یزد در حال حاضر توانسته با پرورش و نگهداری دام‌های اصلاح شده و پربازده با تولید نزدیک به ۲۹۰ هزار تن، ۵۰ درصد بیش از نیاز استان شیر به بازار عرضه کند.

انتهای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.