سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک هشدار داد؛

واکسن کرونای خارجی و خطر بیوتروریسم

دکتر جمالیان گفت: در دنیای بیوتروریسم واکسن کشور‌های بیگانه ممکن است عوارض جبران ناپذیری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دکتر سید محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دنیای امروز، دنیای بیوتروریسم بوده و ممکن است هر کدام از واکسن‌ها به ویژه واکسن‌های تولیدی در کشور‌های بیگانه عوارض جبران ناپذیری داشته باشد.

جمالیان افزود: مقام معظم رهبری به خوبی این شیوه را شناخته و هر نوع تهدید بر علیه ملت را گوشزد، کرده اند و فرمایشات ایشان در مورد واکسن کرونا فصل الخطاب و وظیفه مسئولان در هر شرایطی فرمانبری از ولایت فقیه است و این مهم باید در اولویت اقدامات قرار گیرد.

او اضافه کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اعتماد نکردن به دشمن در زمینه واردات واکسن خارجی کاملاً صحیح و هوشمندانه است، چراکه ایران در تولید واکسن موفق است.


رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: خوشبختانه واکسن داخلی پیشرفت خوبی داشته و امیدواریم با تلاش و همت محققان هر چه سریع‌تر به تولید انبوه برسد.

او ادامه داد: کشور ایران در یک قرن اخیر در ساخت واکسن تجارب خوبی داشته و قطعاً در تولید واکسن کرونا نیز موفق خواهد بود، و مسوولان باید در امر واکسن‌سازی تلاش کنند که خوشبختانه مرحله نخست تست واکسن هم نتایج خوبی داشته است.

جمالیان تصریح کرد: خودباوری و شناخت توانایی‌های داخلی امروز دانشمندان ایرانی یک ضرورت است که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.