سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابومرزوق: حماس در معرض فشار قرار نخواهد گرفت

عضو دفتر سیاسی حماس با اعلام عدم مواجهه با هرگونه فشار تصریح کرد محمود عباس برای برگزاری انتخابات جدی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری قدس، «موسی ابومروزق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد محمود عباس در برگزاری انتخابات جدی است؛ خصوصا آنکه مشروعیت وی رو به زوال است و او نیازمند به تجدید مشروعیت است.

ابومرزوق در دیداری مجازی که روزنامه محلی فلسطین امروز سه شنبه آن را ترتیب داده بود، اعلام کرد: حماس نمی‌تواند منفعت ذاتی خود را بر منفعت ملی مقدم بدارد. هر میهن پرستی مشتاق به برگزاری انتخاباتی همزمان است؛ اما جنبش فتح آن را رد می‌کند. ما توافق کردیم که برای برون رفت از بحران ملی، انتخابات پی در پی و متقابل برگزار کنیم.

او در ادامه افزود: نفوذ کشور‌های ضامن در مسأله فلسطین ضعیف است و ضمانت‌ها بیشتر از آنکه ضمانت‌های عملی باشند، ضمانت‌های ادبی و سیاسی هستند. او همچنین خاطر نشان کرد این جنبش نامزدی هیچ شخصیتی را برای انتخابات و یا نیز حمایت از شخصیتی ملی تا این لحظه مورد بررسی قرار نداده است.

او در ادامه افزود: در صورتی که آزادی رأی گیری و یا آزادی نامزدی در کرانه باختری در فشار قرار گیرد، ما به کمیسیون مرکزی انتخابات اطمینان داریم و سوابق قابل ملاحظه‌ای برای تقلب در انتخابات داخل فلسطین وجود ندارد و هرگونه تقلبی، خیانت به ملت فلسطین محسوب می‌شود.

ابومرزوق با اشاره به اینکه نوعی نظارت داخلی و بین المللی گسترده بر روند انتخابات فلسطین وجود دارد، اعلام کرد جنبش حماس با هیچ فشار بین المللی و با منطقه ایبرای برگزاری انتخابات روبرو نبود. این علاوه بر آن است که جنبش وی هیچ فشار و یا دیکته‌ای را از خارج قبول نمی‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.