سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فاز نخست پالایشگاه نفت خام سنگین قشم آماده بهره برداری

مرحله نخست پالایشگاه نفت خام سنگین قشم پنجشنبه این هفته (۲۵ دی) با دستور رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، قاسم محمودی، مدیرعامل شرکت پارس بهین پالایش قشم گفت: مرحله نخست پالایشگاه نفت خام سنگین قشم با ظرفیت تولید روزانه ۳۵ هزار بشکه نفت، پنجشنبه این هفته (۲۵ دی) با دستور رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری می‌رسد.

محمودی افزود: با راه اندازی مرحله نخست این پالایشگاه برای ۱۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می شود.

او گفت: ساخت این پالایشگاه از سال ۱۳۹۶ با ظرفیت تولید روزانه ۷۰ هزار بشکه نفت در دو فاز ۳۵ هزار بشکه‌ای آغاز شده و اکنون مرحله نخست آن آماده بهره برداری است.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت پارس بهین پالایش قشم افزود: هزینه اجرای این طرح ۱۳۵ میلیون یورو برآورد شده است که ۸۵ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی و بقیه از منابع داخلی شرکت و سهامداران تامین می‌شود.

محمودی به تامین خوراک پالایشگاه از چاه‌های سروش و نوروز اشاره کرد و افزود: نفت خام به اسکله اختصاصی حرا در مجاورت پالایشگاه منتقل و سپس به وسیله خط لوله‌ای به طول یک کیلومتر به مخازن پالایشگاه هدایت می‌شود.

او گفت: نفت خام سنگین به ترتیب با وارد شدن در دو واحد تقطیر در اتمسفر و خلاء، مواد سنگین قیری از آن جدا و در نهایت دو محصول قیر و نفت خام سبک تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت پارس بهین پالایش قشم افزود: نفت خام سبک تولیدی در این پالایشگاه نیز نسبت به نفت خام سنگین ورودی، حدود پنج دلار ارزش افزوده دارد.

محمودی گفت: هدف صادراتی پالایشگاه نفت قشم کشور‌های آفریقایی و هندوستان است که موجب افزایش رتبه ایران در بازار‌های جهانی می‌شود.

پالایشگاه نفت خام سنگین قشم در زمینی به مساحت ۴۶ هکتار در حال احداث است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.