سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا پایگاه نظامی جدید در اردن تاسیس می‌کند

منابع دیپلماتیک آمریکایی اعلام کردند در هفته‌های آینده گام‌هایی در چارچوب تاسیس پایگاه نظامی جدید در اردن برداشته می‌شود.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، برخی منابع دیپلماتیک آمریکا از نزدیک بودن زمان آماده سازی مقدمات ساخت پایگاه نظامی جدید از سوی واشنگتن در اردن خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: طی دو هفته گذشته اقدامات قانونی و تهیه اسناد مهندسی برای احداث پایگاه نظامی آمریکا در اردن به پایان رسید و در چند هفته آینده شاهد تسریع در روند اجرای پروژه خواهیم بود. مرحله مربوط به اعطای مجوز ساخت این پایگاه آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، احداث پایگاه نظامی آمریکا در اردن در راستای گسترش همکاری‌های نظامی اردن و آمریکا صورت می‌گیرد.

گفته شده این پایگاه در راستای تلاش دولت آمریکا برای آنچه مبارزه با تروریسم و تقویت توان دفاعی اردن خوانده شده است، احداث می‌شود.

پیشتر رسانه‌های آمریکا اعلام کرده بودند که اوایل بهار سال ۲۰۲۱ پایگاه نظامی جدید در شرق اردن با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیون دلار احداث می‌شود.

آمریکا پایگاهی هوایی با نام «موفق سالتی» در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی «الموفق» اردن دارد و ۳ هزار نیروی آمریکایی نیز در این کشور مستقر هستند. این پایگاه ظرفیت فیزیکی محدودی دارد و انجام عملیات و حمل و نقل بار نیز در آن محدود است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.