سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۴۰ واحد فعال گلخانه در شهرستان شهرکرد

شهرستان شهرکرد با دارا بودن ۴۰ واحد فعال گلخانه‌ای به مساحت ۱۴ هکتار، بیشترین سطح گلخانه‌های چهارمحال و بختیاری را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرهاد رفیعی مدیر جهاد کشاورزی شهرکرد ضمن بازدیدی که به همراه کارشناسان اداره تولیدات گیاهی شهرستان از گلخانه‌های شهرستان داشت از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات گلخانه داران قرار گرفت و ضمن راهنمایی و ارائه راهکار مقرر شد سایر مشکلات در جلسات آتی در دستور کار قرار گیرد تا پس از بررسی ارائه طریق شود.

او افزود: امسال به منظور توسعه واحد‌های گلخانه‌ای در این شهرستان ۴۷ پرونده مربوط به متقاضیان احداث گلخانه در سطح ۱۹ هکتار و با مبلغ یک هزار و ۶۰ میلیارد ریال به بانک کشاورزی معرفی شده است.


بیشتر بخوانید


رفیعی اضافه کرد: از این تعداد پرونده تا کنون ۱۶ گلخانه در سطح ۴.۵ هکتار و با مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال جذب شده و سه واحد با هزینه شخصی در سطح ۴.۱ هکتار و با پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۵ درصد در حال ساخت است.

او ادامه داد: تعداد چهار مجتمع گلخانه‌ای در شهرستان به مساحت ۵.۳۴ هکتار (سه مجتمع در دستگرد امامزاده و یک مجتمع در سه راهی هفشجان) مجوز احداث اخذ نموده‌اند که جهت دریافت تسهیلات به مبلغ دو هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال به بانک کشاورزی معرفی شده‌اند و در حال طی مراحل اخذ تسهیلات هستند.

رفیعی در پایان خاطر نشان کرد: توسعه گلخانه‌ها از اولویت‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است و این گونه طرح‌ها می‌تواند موجب تحقق محور‌های اقتصاد مقاومتی، عملیاتی کردن شعار جهش تولید و در نهایت ایجاد زمینه اشتغال برای نیروی‌های با انگیزه بومی شود.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.