سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس بنیاد مستضعفان کشور؛

پروژه بزرگ دامپروری در ماهیدشت آغاز به کار کرد

صبح امروز از طریق ویدئو کنفرانس و همزمان با چند استان دیگر رئیس بنیاد مستضعفان کشور پروژه بزرگ دامپروری در ماهیدشت کرمانشاه را افتتاح کرد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  امروز و با حضور سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، ۵ طرح دامپروری در استان‌های کردستان، اصفهان، مرکزی و کرمانشاه، به صورت همزمان افتتاح شد.

در این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانسی و همزمان در ۵ منطقه قروه کردستان، ماهیدشت کرمانشاه، نظنز و اردستان اصفهان و همچنین اراک در استان مرکزی برگزار شد، این پروژه‌ها به بهره برداری رسیدند.

بنیاد مستضعفان برای احداث و راه اندازی این ۵ پروژه، بالغ بر ۳۴۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده و با افتتاح این پروژه ها، سالانه ۷۴ هزار تن به ظرفیت تولید شیر کشور، ۵۹ هزار تن به ظرفیت تولید خوراک دام و ۳۷۰۰ تن به ظرفیت تولید گوشت زنده کشور اضافه می‌شود.

این پروژه‌ها که عمدتا در مناطق محروم کشور به بهره برداری رسیده است، امکان اشتغال برای ۱۰۰۰ نفر از نیرو‌های بومی این مناطق فراهم کرده است.

در پروژه گاوداری ۶ هزار راسی ماهیدشت در کرمانشاه که امروز به بهره برداری رسید، با سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیارد تومانی و تولید سالانه ۳۷ هزار تن شیر، امکان اشتغال برای ۴۲۵ نفر را فراهم کرده است.

این مجموعه سالانه ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن به ظرفیت تولید خوراک دام کشور اضافه خواهد کرد.

محمد علی رودباری در مراسم افتتاحیه واحد دامپروری ۶ هزار راسی ماهیدشت استان کرمانشاه اظهار کرد: این مجموعه با سرمایه گذاری بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان و با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار احداث شده است.

او  با اشاره به اهداف بنیاد مستضعفان در احداث واحد‌های تولیدی افزود: اشتغالزایی در مناطق محروم، آموزش تخصصی دامپروری به نیرو‌های بومی و افزایش مصرف سرانه شیر در استان کرمانشاه از اهداف بنیاد مستضعفان است.

مدیرعامل دامپروری بنیاد مستضعفان کرمانشاه  بیان کرد: این طرح زمینه اشتغال ۴۲۵ نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است.

رودباری با بیان احداث دومین واحد دامپروری در استان کرمانشاه بیان کرد: بنیاد مستضعفان دائماً در حال توسعه است و با توجه به ظرفیت‌های دامپروری در استان کرمانشاه نخستین مجموعه در شهرستان کنگاور و دومین مجموعه در ماهیدشت کرمانشاه احداث شد و سرمایه گذاری‌های جدید به همکاری مسئولان استانی بستگی خواهد داشت.

او گفت: این مجتمع در سال ۳۷ هزار تن شیر، ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن نهاده دامی و ۵۰۰ تن گوشت تولید خواهد کرد که در کنار آن یک تصفیه خانه و واحد شیردوشی و کارخانه تولید نهاده دامی که مصرف خود مجتمع را تأمین می‌کند احداث شده است.



انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.