سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

۳۰ درصد دانش آموزان به ابزار آموزش مجازی دسترسی ندارند

حسینی گفت: در شرایط کنونی حدود ٣٠ درصد دانش آموزان از ابزار آموزش مجازی بی بهره هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سید جواد حسینی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست مشترک با معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برای طرح توجیهی نهضت ملی هدایت، اظهار کرد: کرونا باعث شد تا اولین دستگاهی باشیم که فعالیت حضوری را تعطیل می‌کنیم، اما با این وجود آموزش تعطیل نشد و شبکه شاد را فعال کردیم.

او ادامه داد: در شرایط کنونی نزدیک به ٣٠ درصد دانش آموزان از وسایل هوشمند برای بهره گیری از آموزش در فضای مجازی بی بهره هستند.

حسینی تصریح کرد: امروز تبلت و موبایل کارکرد مدرسه‌ را دارد و اگر امروز کسی تبلتی هدیه کند گویی یک مدرسه اهدا کرده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: کارکرد مهم‌تر تامین تبلت این است که خیلی از دانش آموزان به ویژه دختران را از ترک تحصیل دور می‌کند؛ امروز با تمام وجود حس می‌کنم جلوه آشکار عینی از نابرابری دوباره نمایان و دسترسی به ابزار‌های آموزشی دشوار شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش بنده را مامور کردند تا با استفاده از ظرفیت دولت و ظرفیت عمومی بسیج مشخص کنیم که چه تعداد دانش آموزان نیازمند داریم. همه منابع بخش دولتی و عمومی را بسیج کردیم و ١٢ هزار میلیارد تومان تامین شد که  باید سازوکار اهدای آن را ایجاد می‌کردیم.

راه اندازی طرح هدایت

حسینی با اشاره به راه اندازی طرح هدایت، اظهار کرد: در این طرح که مخفف کلمات «هر دانش آموز یک تبلت» مهم‌ترین بخش این است که منابعی تامین کنیم که در این مورد منابع دولتی ظرفیت شورا‌های آموزش و پرورش هستند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به کمک‌های انجام شده برای تهیه تبلت دانش آموزان، گفت: کمک ١٢ هزار میلیارد تومانی بنیاد برکت، تسهیلات صفر تا دو درصدی بانک‌ها، کمک ٨ هزار اتاق بازرگانی، کمک ١٠ هزار میلیاردی ستاد اجرایی و کمک ٢ هزار میلیاردی شورای بانک‌ها از جمله این کمک هاست.

او تصریح کرد: بخش عمده‌ای که برای تهیه تبلت دانش آموزان روی آن حساب کردیم، بخش خیرین است که در این راستا تا کنون رقمی نزدیک به ١۵٠ هزار تبلت برای دانش آموزان فراهم شده است. همچنین نذر هوشمند سازمان بسیج دانش آموزشی را هم داریم. علاوه بر آن با مجمع خیرین مدرسه ساز جلسه داشتیم و ٣٠ هزار خیریه و ١۵٠ شبکه نیکوکاری پای کار آوردیم.

حسینی ادامه داد: همچنین ١٣ هزار تبلت را اتحادیه انجمن‌های اسلامی تقبل کرد و طرح اولیای خردمند فرزندان هوشمند را به همت ١٠٠ هزار انجمن اولیا راه اندازی کردیم. علاوه بر آن سارمان دانش آموزی طرحی را تحت عنوان من حاضرم پیگیری می‌کند. با موسسه عترت ابوتراب برای ایتام هم قراردادی بسته‌ایم ضمن آنکه طرح حامی هوشمند را می‌خواهیم اجرا کنیم.

امروز مدرسه را وارد تبلت و موبایل کردیم

معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده در ادامه این مراسم گفت: آموزش و پرورش در دوران کرونا خیلی خوب پیش رفت البته در موضوع عدالت آموزشی با مسائل عدالت اجتماعی، فقر و عدالت جنسیتی مواجه هستیم و این موارد در شرایط کرونا اثر مخربی را بر هم دارند.

او افزود: از دانش آموزان خواسته می‌شود مراحل آموزش خود را طی کنند و توجهی نمی‌شود که، چون دانش آموزی تبلت ندارد فعلاً جریان آموزش متوقف شده و صبر کنند تا تبلت به دستش برسد.

ابتکار گفت: بخشی از مشکلات را آموزش‌های تلویزیون حل کرده، اما همه مشکل حل نشده است، چون آموزش از سطح مدرسه شروع می‌شود و هر معلم باید با دانش آموزان خود ارتباط مستقیم برقرار کند البته شبکه شاد این امکان را فراهم می‌کند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: امیدواریم با بهبود شرایط کرونا بتوانیم در شهر‌های سفید بخشی از آموزش‌ها را به سمت کلاس‌های حضوری ببریم، اما در عین حال ناچاریم مشکل تبلت و آموزش مجازی را حل کنیم و برای آن برنامه ریزی خوب داشته باشیم، بهترین کار مشارکت مردم و خیران است بسیاری از افراد نذر‌هایی را برای ساخت مدرسه دارند که به راحتی می‌تواند برای تأمین تبلت تغییر جهت بدهد، چون امروز تبلت همان مدرسه است.

ابتکار با اشاره به ضروت آموزش مهارت استفاده صحیح از فضای مجازی گفت: باید در شبکه شاد و از طریق برنامه ریزی وزارت آموزش و پرروش، مهارت‌های استفاده صحیح از فضای مجازی به خانواده‌ها و دانش آموزان آموزش داده شود تا بدانند فرصت‌های فضای مجازی، مخاطرات و تهدیدات آن چیست.

او افزود: فرصت‌های فضای مجازی برای آموزش بسیار زیاد است، اما تهدیداتی هم دارد، دانش آموز کم تجربه که نمی‌داند وارد چه عرصه‌ای شده است و شاید این عرصه را با عرصه واقعی مقایسه می‌کند در حالیکه بسیاری از معادلات فضای مجازی ممکن است بر عکس دنیای واقعی باشد، در فضای مجازی نمی‌توان به آسانی به افراد اعتماد کرد و مبنای روابط بی اعتمادی است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: آموزش مجازی فرصت خوبی است، امروز مدرسه را وارد تبلت و موبایل کردیم که در گذشته ممنوع بود، اما باید مهارت‌ها را به دانش آموزان آموزش داد که از آن عقب هستیم و باید بیشتر باید بر روی این موضوع کار کنیم، انجمن اولیا و مربیان می‌تواند آموزش‌هایی را برای خانواده‌ها داشته باشد توجه داشته باشیم در فضای مجازی فقط با یک کلیک مخاطرات بسیاری به سلامت و زندگی دانش‌آموزان وارد می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۴ دی ۱۳۹۹
شما براي اون 30درصد چكار كرديد؟!!فقط مدارس دنبال خير هستند شايد بتوانند مشكل اين دسته را حل كنند ئو شما آمار بگيريد
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۳ دی ۱۳۹۹
تلویزیون که داریم کافیه
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۳ دی ۱۳۹۹
مگر برایتان مهم است
چرا موقع ثبت نام پول زور می گیرید
بنده خدا
۱۹:۲۰ ۲۳ دی ۱۳۹۹
اموزش مجازی فقط دو تا مشکل برای دروس نظری دارد یکی گرانی تبلت و لب تاپ و موبیل و دیگری کیفیت برنامه هایی که معلمان و اساتید باید در انها درس را اجرا کنند مگر نه این روش اموزش بر عکس چیزی که در جامعه گفته می شود بسیار عالی عملکرده حتی در بسیاری از موارد بهتر از کلاس عملکرده است و حتی هزینه بسیار بالای رفت و امد و سایر هزینه ها....را بسیار کاهش داده است.