سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امضای تفاهم نامه‌ای به منظور تکمیل زنجیره محصولات پتروشیمی

استاندار چهارمحال و بختیاری، از احداث پارک اوره رزینی و ملامین در فلارد خبر داد و گفت: حدود ۲۰ درصد تولیدات کارخانه پتروشیمی لردگان توسط این دو واحد به مصرف می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، تفاهم نامه‌ای به منظور احداث پارک اوره رزینی در لردگان به منظور تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و توسعه صنایع پایین‌دستی این طرح با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایرانیان و نماینده مردم لردگان به امضا رسید.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در این مراسم با تاکید بر اهمیت تکمیل زنجیره تولید در صنایع گفت: احداث پارک اوره رزینی و ملامین حدود ۲۰ درصد تولیدات کارخانه پتروشیمی لردگان را به مصرف می‌رساند و این صنایع می‌تواند توسعه پیدا کند، همچنین این طرح‌ها می‌تواند زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی را توسعه دهد.


بیشتر بخوانید


او با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در خصوص احداث صنایع پایین دستی پتروشیمی در چهارمحال و بختیاری با سرمایه‌گذاران همکاری لازم را خواهند داشت، اضافه کرد: خوشبختانه مشکل عمده‌ای برای اجرای این طرح‌ها وجود ندارد.

عباسی نداشتن فناوری و سرمایه مورد نیاز را یکی از عمده‌ترین دلایل خام فروشی محصولات تولیدی در چهارمحال و بختیاری عنوان و خاطرنشان کرد: نداشتن زیرساخت و سرمایه نیز درخام‌فروشی موثر است.

او با اشاره به اینکه توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی لردگان از اولویت‌های دولت است افزود: این مسئله موجب شد تا با افتتاح هر طرح پتروشیمی، طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش نیز تعریف شود.

در طرح پتروشیمی لردگان برای جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده، دسترسی مناسب به منابع آب و خوراک گاز، ایجاد تحول و محرومیت‌زدایی، ایجاد اشتغال پایدار و ... سرمایه‌گذاری به ارزش ۸۷۵ میلیون یورو صورت گرفت و ظرفیت تولید این واحد یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن اوره و آمونیاک است که در آذرماه سال ۹۹ افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در فرآیند احداث پتروشیمی لردگان رکورد ۲۸ میلیون نفر ساعت بدون حادثه به ثبت رسید و این در شرایطی است که سهم نیرو‌های بومی در این مجتمع، ۸۵ درصد از نیرو‌های فعال است.

براساس برنامه در پارک اوره رزینی نزدیک به ۴۵ واحد کوچک مقیاس احداث می‌شود که ظرفیت تولید در این واحد به ۱۱۵ هزار تن خواهد رسید و ۱۹ محصول متنوع تولید می‌شود که در شش زون تعریف شده است.

سرمایه گذاری اولیه برای اجرای این طرح دو هزار میلیارد تومان است که برای دو هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند، همچنین طرح توسعه‌ای کریستال ملامین با ظرفیت ۴۰ هزار تن و یک پارک صنعتی اوره رزینی با ظرفیت ۱۱۵ هزار تن در حال اجرا است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.