سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در کرمانشاه

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت : اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در کرمانشاه تحول بزرگی را در این استان در راستای کنترل بیماری کرونا ویروس با کاهش تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها حاصل کرده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شاهین محمدصادقی رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در خصوص طرح شهید سلیمانی،گفت : این طرح توسط تعدادی از دانشمندان علوم پزشکی کشور، اپیدولوژیست‌ها، اساتید دانشگاه و کسانی که سوابق اجرایی دارند تهیه شده، بنابراین طرحی کاملا علمی است که منطق قوی دارد.

او گفت : طرح شهید سلیمانی با همکاری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با بسیج مستضعفین در راستای بیماریابی فعال، جداسازی هوشمند و حمایت هدفمند در جا جا‌های کشور در حال برگزاری است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی ادامه داد: به جای اینکه منتظر مراجعه بیمار به بیمارستان باشیم در همان ابتدا بیمار در منزل توسط بسیجیان، هلال احمر و کادر بهداشت و درمان شناسایی و بعد از معرفی تحت مراقبت پزشکی قرار می‌گیرد.

او افزود: وقتی مبتلایان شناسایی می‌شوند با ارائه تمهیداتی اجازه تردد به آن‌ها داده نمی‌شود، چون این افراد مدام ویروس را منتشر می‌کنند.

محمدصادقی با اشاره به اثرات مثبت این طرح در کاهش تعداد مبتلایان، بستری و مرگ بیماران کرونایی، گفت: در آغاز شروع این طرح تعداد افراد آلوده در کشور روزانه حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر بود که الان به بیش از ۵ هزار نفر رسیده و آمار مرگ و میر روزانه نیز بالای ۵۰۰ نفر بود که با اجرای طرح به زیر ۱۰۰ نفر رسیده است.

او با اشاره به اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در استان کرمانشاه از تمامی دست‌اندرکاران این طرح صمیمانه تشکر کرد و افزود: اجرای موفق این طرح در کرمانشاه تحول بزرگی را در راستای کنترل بیماری کرونا ویروس حاصل کرده به طوریکه این استان از یک‌هزار و۴۰۰ موارد بستری در آذرماه هم‌اکنون به ۱۴۰ نفر رسیده و تعداد موارد مرگ‌ومیر هم از ۲۴ نفر در روز به ۲ نفر، گاهی اوقات به یک نفر و حتی صفر رسیده است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.