سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز فعالیت سامانه یکپارچه دانش آموزی «سیدا»

در راستای یکپارچه سازی سامانه‌های دانش آموزی در آموزش و پرورش، سامانه تحت وب یکپارچه دانش آموزی بنام «سیدا» به نشانی sida.medu.ir راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، واقعی ، مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: هدف از راه اندازی  سامانه سیدا ، تجمیع و یکپارچه سازی همه سامانه‌های موجود دانش آموزی از قبیل سناد، دانا، فاینال و امین برای همه دوره‌های مختلف تحصیلی است.

او با بیان این مطلب که در فاز اول، ثبت نمرات نوبت دی ماه دانش آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی در این سامانه انجام می‌شود، گفت: مدارس از ثبت نمره در سامانه سناد و سیستم‌های تحت ویندوز دانا خودداری کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از تعریف کاربری برای دسترسی به سامانه برای کارشناسان فناوری اطلاعات و همچنین سنجش مناطق خبر داد و افزود: تعریف کاربری برای دسترسی مدیران مدارس نیز از طریق کارشناسی فناوری مناطق انجام و بصورت محرمانه در اختیار مدیران مدارس قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که مدیران مدارس باید پس از دریافت کاربری و رمز وارد سامانه شده و با تغییر رمز مربوطه، کاربری نقش معاون اجرایی را ایجاد کنند، گفت: نمرات این نوبت صرفاً توسط مدیر و معاون اجرایی در سامانه درج می‌شود؛ لذا مدیران از واگذاری درج نمرات توسط معلمین تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

او خواستار انعکاس اشکالات و نواقص احتمالی سامانه (غیر قابل حل در منطقه) توسط کارشناسی سنجش از مدارس به اداره سنجش استان شد و افزود: هماهنگی و همکاری کارشناسان فناوری و سنجش منطقه در پیشبرد فرآیند کار و پاسخگویی مناسب به مدارس تابعه امری ضروری است.

واقعی بر مطالعه دقیق فایل راهنمای سامانه توسط مدیران مدارس تأکید کرد و افزود: مناطق و مدارس تابعه صرفاً اطلاعیه‌های وب سایت استان را در فرآیند اجرایی سامانه مد نظر قرار داده و از درج اطلاعیه‌ها و مطالب سایر استان‌ها در گروه‌های منطقه‌ای خود جداً خودداری کنند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
فاطمه شاهرخی
۰۹:۴۵ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
خوب
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۷ دی ۱۳۹۹
نظری ندارم