سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از فرماندهان نظامی جبهه خلق برای آزادی فلسطین:

سردار سلیمانی به فلسطین به منزله مسئله اول نگاه می‌کرد

خالد جبریل درباره نقش سردار شهید قاسم سلیمانی در مسئله فلسطین گفت او سبب شد فلسطین ۲۰۲۰ کاملا متفاوت از فلسطین ۱۹۶۷ باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه اینترنتی خبری العهد لبنان در گزارشی نوشت: ۲۳ سال پیش شهید حاج قاسم سلیمانی مسئولیت فرماندهی نیروی قدس سپاه (پاسداران انقلاب اسلامی ایران) را به عهده گرفت، اما در آن زمان هیچ کس از آینده رویارویی با اسرائیل و شکل نبرد آزادسازی چیزی نمی‌دانست.

در آن زمان «حاجی بزرگ» که فرماندهان مقاومت این لقب را به او داده اند با عقلانیتی استثنایی در حال ترسیم مسیر رویارویی و قرار دادن افکار و گزینه‌هایی پیش روی رزمندگان بود که در آن زمان چنین افکار و گزینه‌هایی جزو معجزات تلقی می‌شد. او اطمینان داشت مقاومت قادر خواهد بود به همه اهداف اسرائیل در فلسطین اشغالی حمله کند و توانایی‌ها و امکاناتش، قوی‌تر و کاراتر خواهد شد. خالد جبریل مسئول نظامی جبهه خلق برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل - نقل می‌کند که شهید حاج قاسم سلیمانی چگونه در طرح و تعاملش با همه اهدافی که به آن‌ها باور داشت، صادق بود.

جبریل در این خصوص اظهار کرد شهید حاج قاسم به فلسطین به عنوان مسئله اول نگاه می‌کرد و بر رزمندگان نظارت داشت و جزئیات کاری آنان را با دقت پیگیری می‌کرد و برای تأمین همه نیاز‌های نبرد می‌کوشید. مردی نبود که کت و شلوار بپوشد و پشت میز کارش بنشیند و به گروه‌های مقاومت دستور بدهد و فقط اطلاعات در اختیار آنان بگذارد.

یکی از رهبران گروه‌های فلسطینی می‌گفت: «سلیمانی با وجود جایگاه سیاسی و نظامی اش، برادری متواضع و نزدیک به رزمندگان است و دارای صفات انسانی است و رزمندگان را دوست دارد و این زهد نشانگر ذهنیت ایمانی حاج قاسم است.»

نبرد‌های شدید در سوریه و عراق و لبنان و یمن باعث نشد فرمانده نیروی قدس از تمرکز بر فلسطین و پیگیری ریزترین جزئیات آن غافل شود. اندیشه اساسی اش آن بود تا زمانی که آمریکا همچنان در منطقه حضور دارد آزادسازی فلسطین امکان پذیر نیست و همه نبرد‌ها را در سوریه و عراق از دیدگاه نبرد آزادسازی مدیریت کرد و زمانی که داعش به این دو کشور یورش برد بیشتر اندیشه او بر از بین بردن این شبکه‌های تروریستی متمرکز بود که عوامل آمریکا در منطقه بودند.

خالد جبریل در این چارچوب به حادثه‌ای اشاره کرد که بین حاج قاسم و احمد جبریل فرمانده نظامی جبهه خلق برای آزادی فلسطین– فرماندهی کل – با آغاز رونق گرفتن کار شبکه‌های تروریستی رخ داده بود. شهید حاج قاسم سلیمانی، خالد و احمد جبریل را به اتاقی دعوت کرده بود که فرش بزرگی در آن بود که بر روی آن سرزمین عراق و سوریه و گسترش داعش در آن‌ها ترسیم شده بود. شهید حاج قاسم سلیمانی در آن روز درباره اندیشه ایجاد بسیج مردمی عراق صحبت کرده بود.

خالد گفت: «من و پدرم به شدت متعجب شده بودیم و سئوال کردیم آیا حاج قاسم واقعا می‌تواند از دست داعش خلاص شود؟» شهید سلیمانی یک شخصیت استثنایی و ممتاز بود که به جغرافیا محدود نبود. شخصیت ماجراجو و نوآورش او را قادر ساخته بود فلسطین سال ۲۰۲۰ میلادی را با فلسطین سال ۱۹۶۷ میلادی کاملا متفاوت کند. مسئول نظامی فرماندهی کل اصرار می‌کند آنچه مقاومت فلسطین امروز در اختیار دارد نتیجه آن چیزی است که شهید حاج قاسم سلیمانی به آنان و در کل به آرمان فلسطین داده است.

روزی حاج قاسم سلیمانی پرسید: «آیا می‌توان فلسطینیان را از طریق پیمودن راه دیپلماتیک به فلسطین بازگرداند؟ سپس پاسخ داد راهی جز جانفشانی و مبارزه و ایثار نیست. باید اینجا ایستادگی کرد و باید فداکاری کرد.» این پیام امروز و پس از گذشت یک سال از شهادت او و ابو مهدی المهندس باید به مثابه پیام روشنی به همه نظام‌های خوار و ذلیلی باشد که سرهایشان را در برابر اشغالگری خم کرده اند و راه عادی سازی روابط و تسلیم و سازش را در پیش گرفته اند. برای زندگی عزتمندانه و پس گرفتن سرزمین فلسطین، راهی به جز مقاومت و پایداری و فداکاری و جود ندارد و همه آن چه که حاج قاسم سلیمانی برای رزمندگان در محور مقاومت به یادگار گذاشت شاهدی بر اتفاقات غافلگیر کننده‌ای خواهد بود که روز‌های آینده برای اسرائیل و شرکایش در منطقه پنهان کرده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۲ دی ۱۳۹۹
خدا رحمتش کنه و در دو دنیا مارا شفاعت کند