سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمد علی الحوثی: سیاست و اقدامات دولت ترامپ تروریستی است

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به تروریستی خواندن انصارالله از سوی آمریکا، تاکید کرد سیاست و اقدامات دولت آمریکا تروریستی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  المیادین، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی و رئیس کمیته عالی انقلاب یمن امروز (دوشنبه) به تصمیم واشنگتن برای درج نام جنبش انصارالله یمن و رهبر آن در لیست گروه‌های تروریستی واکنش نشان داد.

او گفت: آمریکا خود منبع تروریسم است و دولت ترامپ و اقدامات او تروریستی است.

الحوثی تاکید کرد: آنچه دولت آمریکا انجام داده نشان دهنده بحران فکری آن است و این اقدامی مذموم است.

عضو شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که این حق را دارند که به هر گونه طبقه بندی از سوی دولت ترامپ یا هر دولتی که انصارالله را تروریستی بخواند، پاسخ دهند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد به زودی عبدالملک الحوثی و دیگر سران جنبش انصارالله یمن در فهرست تروریست‌های بین‌المللی قرار خواهند گرفت.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع مطلع گزارش داد مایک پمپئو اعلام کرده وزارت خارجه آمریکا قصد خود برای تروریستی اعلام کردن جنبش انصارالله را به کنگره این کشور اعلام خواهد کرد

منابعی آگاه پیشتر به رویترز اعلام کردند که واشنگتن روز دوشنبه جنبش انصارالله یمن را به طور رسمی در لیست گروه‌های تروریستی قرار خواهد داد.

این در حالی است که پیش‌تر مارتین گریفیتس، نماینده سازمان ملل در امور یمن و دیگر مقامات بین‌المللی درباره این اقدام هشدار داده بودند. مقامات سازمان ملل معتقدند چنین کاری فرآیند کمک رسانی به کشور جنگ زده یمن را با مشکلات بزرگی مواجه خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۲ دی ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا