سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یادی از شهید خلبان حمید عفیفی‌پور

شهید سرهنگ خلبان حمید عفیفی‌پور از خلبانان زبده و باتجربه نیروی هوایی ارتش بود که با روحیه جهادی و با انجام پروازهای متعدد در ماموریت‌های مختلف کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  امروز پنجمین سالگرد شهادت سرهنگ خلبان حمید عفیفی‌پور از خلبانان نیروی هوایی  ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

حمید خلبان عفیفی‌پور شهریورماه ۱۳۵۶ در روستای آبگرم از بخش درودزن شهرستان مرودشت دیده به جهان گشود.

این شهید از خلبانان زبده و باتجربه نیروی هوایی ارتش بود که با روحیه جهادی و با انجام پروازهای متعدد در ماموریت‌های مختلف کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشته است.

این خلبان شجاع در سال ۱۳۷۶  وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شد  و پس از پایان موفق دوره آموزشی خلبانی با هواپیمای f۴ به پایگاه هوایی بندرعباس، همدان و چابهار منتقل شد. همزمان در کنار وظایف و ماموریت‌های های سازمانی به همراه یگر پرسنل بویژه دوستان مومن و مذهبی خود در منازل سازمانی پایگاه‌های موصوف در سنگر مسجد با همکاری نهاد‌های انقلابی و هیئات مذهبی همکاری مخلصانه و ماندگاری در راستای حفظ و ترویج ارزش‌های والای اسلامی و انقلابی از خود به یادگار گذاشت.

پس از کسب تجارب فراوان در عرصه پرواز با هواپیما‌های شکاری در پایگاه بندر عباس، همدان و چابهار (کنارک) مراتب رشد و بالندگی در پرواز را طی کرد و مدرس خلبانی و فرمانده گردان عملیات پایگاه دهم شکـاری چابهـار شد.

تجربه دو دهه پرواز با هواپیمای جنگنده، او را به سمت مربی گری و مدرس خلبانان جوان کشاند و حفاظت بخشی از مرز‌ها و آسمان خلیج فارس، بر عهده او و شاگردانش شد.

در پرواز‌های آموزشی به همراه خلبانان جوان بر فراز زادگاهش، ضمن معرفی دشت مرودشت، با افتخار از این خطه نام می‌برد.

تخصص در کار و متانت در گفتار و رفتار، ایشان را زبان زد خاص و عام کرد‌ اما سرنوشت برگ دیگری از زندگی را برایش رقم زد،

این معلم خلبان هواپیمای شکاری f۴  ظهر روز سه شنبه ۲۲ دیماه ۱۳۹۴ و در حین ماموریت پس از اوج گرفتن از نقص فنی هواپیمایش آگاهی یافت و با راهنمایی برج مراقبت برای فرود در اتوبانی حوالی روستای کهیر بندر کنارک عقابش را بر آشیانه ابدی به پرواز درآورد.

هواپیمای شکاری غرش کنان آماده فرود شد و در واپسین دقایق، سرهنگ خلبان عفیفی پور متوجه شد تعدادی اتومبیل  و سواری در جاده اتوبان در حرکتند، جان خود و ساکنان روستا و سرنشینان اتومبیل‌ها را در کفه ترازوی تدبیر قرار داد و بناگاه هواپیما را در آخرین لحظات به سمت بیابان کشاند و پایانی شکوهمند برای عقابی بلندپرواز رقم خورد.

پیکر پاک این شهید والامقام در گلزار شهدای بقعه ایوب نبی در کنار قبور مطهر دیگر شهدا به خاک سپرده  شده است.

این شهید بزرگوار بیش از ۱۶ سال سابقه خدمت در پایگاه های هوایی بندرعباس ، همدان و چابهار داشت. 

لازم به ذکر است این خلبان شهید دارای ۳ فرزند است.

روحش شاد و یادش گرامی باد

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حاجی حسین اله یاری
۱۵:۰۳ ۲۲ دی ۱۳۹۹
راهت جاودان رفیق شهیدم انشالله