سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش فوتی‌های کرونا در جنوب کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی فوتی‌های ناشی از کرونا در جنوب کرمان ۶۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اصغر مکارم، رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان شاهد کاهش ۴۰ درصدی موارد بستری،۶۰ درصدی موارد مرگ و میر  و ۳۸ درصدی موارد مبتلا به ویروس کرونا بوده ایم. 

او با بیان اینکه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از ابتدای آذرماه امسال شروع شده است، افزود: در طول اجرای این طرح تعداد ۳۸۳ تست تشخیص سریع کووید ۱۹، حمایت مالی و کالایی از هشت هزار و ۲۱۳ خانواده آسیب پذیر، رهگیری چهار هزار و ۷۹۸ نفر از افراد در معرض تماس با بیمار کرونا، مراقبت از یکصدو ۱۲ نفر در منزل وارجاع ۴۵۸ نفر به مراکز منتخب انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به این که در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تیم‌های حمایتی، مراقبتی و نظارتی فعالیت می‌کردند،گفت: تعداد ۳۹۶ تیم حمایتی، ۵۷۲ تیم‌ مراقبتی رهگیری  ،  ۱۵ تیم‌ مراقبتی درمنزل و۱۳۳ تیم نظارتی در اجرای این طرح فعالیت داشتند.

مکارم، از چهار هزار و ۷۳۷ بازدید مشترک تیم‌های فعال در طرح شهید سلیمانی با سایر سازمان‌ها در منطقه جنوب کرمان خبر داد و گفت: در این بازدید‌ها  ۳۰۳ منزل گندزدایی و ضدعفونی ،  ۱۳۰ واحد صنفی پلمب و ۶ هزار و ۳۶۶ واحد صنفی اخطاریه دریافت کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت طرح سپهبد شهید سلیمانی را در منطقه جنوب کرمان موفقیت‌آمیز برشمرد و از زحمات بسیج و سایر دستگاه‌های فعال در این طرح تشکر کرد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.