سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظرسنجی جدید نشان می‌دهد؛

دوسوم آمریکایی‌ها معتقد به برکناری ترامپ هستند

جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد اکثر مردم آمریکا معتقدند رئیس‌جمهور کنونی این کشور باید برکنار شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جدیدترین نظرخواهی انجام شده میان شهروندان آمریکایی بیانگر آن است که اکثر مردم این کشور معتقد به برکناری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، هستند.

این نظرسنجی از سوی «ای‌بی‌سی نیوز و موسسه آپ‌سوس» انجام شده و نشان می‌دهد دوسوم از آمریکایی‌ها معتقدند ترامپ به‌دلیل تشویق به خشونت در کنگره آمریکا باید بازخواست شده و برکنار شود.

بیش از دوسوم از پاسخ‌دهندگان در این نظرسنجی گفتند پیروزی «جو بایدن» رقیب دموکرات ترامپ، در انتخابات سال جاری را قبول دارند. اما در مقابل سه‌چهارم از افراد گفتند شکست ترامپ را نمی‌پذیرند.

همچنین ۵۶ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند ترامپ باید قبل از انتقال رسمی قدرت از منصب ریاست‌جمهوری این کشور کنار گذاشته شود، اما در مقابل ۴۳ درصد نظری مخالف دارند.

در میان افرادی که معقتدند ترامپ نباید کنار گذاشته شود، ۴۳ درصد اقدامات هفته گذشته او را اشتباه می‌دانند.

قانونگذاران آمریکایی از هر دو حزب اصلی حاکم بر این کشور نیز معتقدند ترامپ باید برکنار شود. در این میان ۹۴ درصد از دموکرات و ۱۳ درصد از جمهوری‌خواهان از این عقیده حمایت می‌کنند.

شبکه خبری سی‌بی‌اس در گزارشی به برنامه ترامپ در روز‌های پایانی ریاست بر کاخ سفید پرداخته و اعلام کرد او بی‌اعتنا به آنکه مهلت ریاست‌جمهوری‌اش رو به اتمام است، قصد ازسرگیری وظایف رسمی خود را دارد.

اکثر قانونگذاران آمریکایی در هفته گذشته درخواست به کارگیری متمم ۲۵ قانون اساسی را برای برکناری ترامپ ارائه کرده‌اند.

هفته گذشته همزمان با سخنرانی ترامپ در جمع هوادارانش و واکنش به شکست خود در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا نشست کنگره آمریکا برای تایید نتیجه انتخابات آمریکا در حالی برگزار شد که هواداران ترامپ به سمت کاخ کنگره آمریکا هجوم برده، حصار‌ها را پاره کرده کردند و سعی در ورود به این ساختمان داشتند. این هجوم باعث ایجاد درگیری میان پلیس و معترضان شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.