سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کم‌ترین غفلت، شیوع کرونا را صعودی می‌کند/ محدودیت ترددهای شبانه ادامه دارد

استاندار بوشهر گفت: مردم بیشترین نقش را در کنترل بیماری کرونا داشته‌اند، اما کم‌ترین غفلت، سیر شیوع این بیماری را صعودی می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر امروز در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: اکنون هشت شهرستان استان در وضعیت آبی و دو شهرستان تنگستان و جم در وضعیت زرد هستند و بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی در ۲۰ روز گذشته کمتر از ۷ روز، فوتی ناشی از کرونا داشتیم.

او افزود: کم‌ترین غفلت از وضعیت بیماری کرونا ما را وارد سیر صعودی ابتلا به کرونا می‌کند، مردم بیشترین نقش را در کنترل این بیماری در استان داشتند و انتظار داریم مردم رعایت اصول بهداشتی را ادامه دهند.

استاندار بوشهر ادامه داد: ما در برابر جان مردم مسئولیم و این ویروس در هیچ شرایطی قابل غفلت نیست پس باید با متخلفان در هر جایگاهی که باشند مطابق قانون برخورد شود.

گراوند، قرار گرفتن این استان در شرایط آبی کرونایی را نتیجه ۹۰ روز محدودیت (از آبان تا کنون)، اجرای برنامه کنترلی و همکاری مردم، اصناف، بازاریان و مدافعان عرصه سلامت عنوان کرد.

بیشتر بخوانید

او با بیان اینکه بازاریان و اصناف بوشهر در زمان شیوع کرونا آسیب دیدند، افزود: بازاریان و مردم در این مدت، نهایت همکاری و همت را برای مقابله با کرونا داشتند و انتظار داریم این همراهی و همکاری را برای شکست کرونا ادامه دهند.

استاندار بوشهر با اشاره به برگزاری مراسم تشییع و تدفین با جمعیت زیاد در استان، گفت: فرمانداران و روسای شبکه‌های بهداشت و درمان در شهرستان‌ها برای جلوگیری از تجمع‌ها در آیین‌های تشییع و تدفین با هیچ کس تعارف نکنند و موضوع را از طریق دستگاه قضا پیگیری کنند.

گراوند بیان کرد: فرمانداران جم و تنگستان که شهرستانشان در وضعیت زرد شیوع کرونا است، از همه امکانات برای مقابله با کرونا استفاده کنند تا از سیر صعودی بیماری در این شهرستان‌ها جلوگیری شود.

او، درباره تجمع‌ها در بوستان جنگلی چاهکوتاه بیان کرد: حضور مردم در این بوستان باید با رعایت اصول بهداشتی باشد و فرماندار و تیم بازرسی  بر رعایت اصول بهداشتی نظارت کنند.

گراوند، با بیان اینکه محدودیت تردد‌های شبانه ادامه دارد، افزود: به منظور ساماندهی فعالیت جمعه بازارها، دفتر شهری استانداری موضوع نظارت و ساماندهی فعالیت جمعه بازار‌ها را پیگیری کند.

او، با اشاره به ساخت و بازسازی ۱۷۶ خانه بهداشت و مرکز درمان سلامت در نقاط مختلف استان گفت: اجرا و ساماندهی ۱۷۶ طرح بهداشتی و درمانی در نقاط مختلف استان با وجود مشکلات مالی، اقدامی بی سابقه بوده که در دولت تدبیر و امید این مهم محقق شده است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.