سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تسهیلات بنیاد رضوی به صنایع دستی لرستان پرداخت می‌شود

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۳۱ هنرمند صنایع دستی استان، از یک میلیارد تومان تسهیلات صندوق بنیاد برکت رضوی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، افشین بابا حسینی،معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان کرد: لرستان به عنوان یکی از هشت استان بهره‌مند از تسهیلات حمایتی این صندوق انتخاب شده و در این راستا یک میلیارد تومان به آن اختصاص یافته است.

او اظهار کرد: هنرمندان صنایع دستی استان که دارای شرایط لازم هستند تسهیلات ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد را از این صندوق دریافت می‌کنند.

بابا حسینی با تاکید بر ضرورت فاصله گرفتن از سبک‌های سنتی فروش و عرضه صنایع دستی در شرایط کنونی تاکید کرد: هنرمندان لرستانی باید با رویکرد‌های نوین، استفاده از نرم افزار (اپلیکیشن) مجازی و سایت‌های فروش، عرضه تولیدات خود را در دستور کار قرار دهند.

او عنوان کرد: اکنون سایت‌های ٰپیش کالاٰ و ٰزنبیل ٰدر زمینه تجارت و فروش صنایع دستی فعال هستند که حضور و فعالیت هنرمندان استان در این صفحات مجازی ضروری است.

بابا حسینی ادامه داد: ۳۵ کارگاه تولید صنایع دستی شامل گلیم بافی، ماشته بافی، لباس لری، ورشو، مسگری، چرم دوزی، حرمی، گیوه، کمانچه و خراطی به صورت مشاغل خانگی در خرم‌آباد، بروجرد، کوهدشت و الیگودرز فعال است.

او با اشاره به تنوع بالا و زیبایی صنایع دستی لرستان افزود: ۳۰ هزار نفر به صورت مستقیم و ۸۰ هزار نفر غیر مستقیم در زمینه تولید و فروش صنایع دستی این استان مشغول به کار هستند.

بابا حسینی عنوان کرد: علاوه بر مشاغل خانگی، ۱۵۰ کارگاه تولیدی صنایع دستی ثبت شده و دارای مجوز نیز در سطح لرستان فعالیت دارند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.