سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرونده‌های منابع طبیعی سلسله به صورت ویژه رسیدگی می‌شود

رئیس دادگستری سلسله گفت: پرونده‌های تجاوز به منابع طبیعی، اراضی ملی و برداشت‌های غیرمجاز آب در این شهرستان به صورت ویژه رسیدگی می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،سید احمد موسوی،رئیس دادگستری سلسله روز یکشنبه در دیدار با امام جمعه الشتر اظهار کرد: دادگستری شهرستان با بکارگیری تمام ظرفیت و بستر‌های قانونی، در پی اجرای منویات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه است که در این راستا احیای حقوق عامه از جمله تجاوز به آب‌های زیر زمینی و اراضی ملی را به صورت ویڗه در دستور کار دارد.

او افزود: همچنین مقابله با بزهکاران شرور، تعقیب و مجازات آنها، رفع اطاله دادرسی، دادرسی الکترونیکی و کاهش متوسط زمان رسیدگی، از مهمترین اولویت‌های دادگستری شهرستان سلسله است.

موسوی تصریح کرد: پیشگیری موثر از وقوع جرم از جمله شناسنامه دار کردن مجرمین سابق دار و خطرناک که امنیت و آسایش مردم را بر هم می‌زنند، از دیگر برنامه‌های مهم دادگستری است.

رئیس دادگستری سلسله با اشاره به اینکه دستگاه قضایی همواره با حجم انبوهی از پرونده‌ها مواجه است افزود: سایر نهاد‌ها می‌بایست با عملکرد خود، ورودی پرونده‌ها را به مراجع قضایی کاهش دهند تا منجر به اطاله دادرسی و نارضایتی عمومی نشود.

موسوی بیان کرد: برخی پرونده‌ها از جمله قتل و نزاع‌های دسته جمعی، در جنبه خصوصی رسیدگی به جرم، از طریق اعضای شورای حل اختلاف و با همکاری امام جمعه قابل سازش خواهند بود.

او با بیان اینکه مجموعه قضایی شهرستان از همفکری و ظرفیت فرهنگی دفتر امام جمعه استقبال می‌کند ادامه داد: دادگستری شهرستان سلسله آمادگی دارد از ظرفیت تمامی نهاد‌ها برای حل و فصل خصومت اشخاص و برقراری سازش استفاده کند.

دادستان عمومی و انقلاب سلسله نیز بیان کرد: جرائم سازمان یافته در این شهرستان وجود ندارد و عمده پرونده‌ها شامل سرقت‌های خرد، درگیری و تجاوز به اراضی ملی است که می‌توان از وقوع این جرائم نیز پیشگیری کرد.

یونس آزادپور اظهار داشت: سلسله بازداشتگاه و پزشکی قانونی ندارد و با پیگیری‌های صورت گرفته، به زودی بازداشتگاه موقت و ساختمان جدید پزشکی قانونی برای این شهرستان احداث خواهد شد.

او تاکید کرد: وضعیت فضای مجازی در سلسله ناهنجار است و بد اخلاقی‌ها و اکاذیب منتشر شده در این بستر موجب سلب آسایش روانی عمومی می‌شود که دادستانی شهرستان با افراد خاطی برخورد جدی خواهد کرد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.